نشست کمیسیون ورزشکاران برگزار شد

نشست کمیسیون ورزشکاران برگزار شد


نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با ریاست هادی ساعی و حضور مجتبی عابدینی، بهداد سلیمی،آرش میراسماعیلی،زهرا نعمتی،مهسا جاور، سارا خوش جمال فکری، یوسف کرمی،علیداد ساوه شمشکی ،افشین نوروزی و معصومه قربانی دبیر کمیسیون در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛افشین نورزوی سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در این باره گفت:در ابتدای این نشست آقای ساعی از مدال آوران کشورمان در بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو تقدیر و برای ورزشکاران کشورمان در رقابتهای پیش رو آرزوی موفقیت کرد و در ادامه آیین نامه پیشنهادی جدید کمیسیون ورزشکاران توسط اعضا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در ادامه پیشنادات متعددی در این زمینه مطرح شد.
وی ادامه داد :یکی از پیشنهادات این بود که با توجه به در پیش بودن انتخابات برخی فدراسیون های ورزشی در صورت امکان همه فدراسیون ها با انتخابات اقدام به تشکیل کمیسیون ورزشکاران مربوط به رشته خود نمایند که به هنگام برگزاری انتخابات آن فدراسیون نماینده ای از سوی کمیسیون ورزشکاران بعنوان ناظر در آن حضور داشته باشد و اگر ورزشکار و قهرمانی که در اردو و یا مسابقات است ولی بنا بر برخی دلایل نیاز به کمک مادی و یا تامین تجهیزات ورزشی دارد نامه آن ابتدا در کمیسیون ورزشکاران کمیته مطرح و در کمیته ای تخصصی با ریاست بهداد سلیمی پس از بررسی کارشناسانه آن درخواست و در صورت موافقت به مسئولان مربوطه ارجاع داده شود.
نوروزی تصریح کرد : همچنین پیشنهاد گردید برای انتخابات پیش روی کمیسیون ورزشکاران از بین اعضای کمیسیون یک نفر آقا و یک نفر خانم که کاندیدای انتخابات نیستند بعنوان ناظر در آن حضور داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در ادامه خاطر نشان کرد: اما یکی از موارد پیشنهادی نشست امروز این بود که انتخاب نمایندگان کمیسیون ورزشکاران جهت حضور در مجمع عمومی می بایست پس از رای گیری در میان اعضای کمیسیون که شرایط احراز مندرج در ماده 5 بند ب اساسنامه کمیته را داشته باشند صورت پذیرد وضمناً اعضای معرفی شده از سوی کمیسیون به مجمع 4 ورزشکار آقا و 2 ورزشکار خانم باشند.
عضو کمیسیون ورزشکاران ابراز داشت:یکی از دیگر پیشنهادات مطرح شده این بود که در انتخابات کمیسیون ورزشکاران نفرات معرفی شده برای حضور در انتخابات می بایست از سوی کمیسیون ورزشکاران خود فدراسیون ها و با هماهنگی رئیس فدراسیون صورت پذیرد.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد تا در فرصتی نزدیک اعضای کمیسیون ورزشکاران دیداری با دکتر حمید سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان داشته و برخی پیشنهادات خود را مبنی بر افزایش حقوق ورزشکاران از سوی صندوق حمایت، بیمه ،اشتغال و دیگر موارد مطرح شود و برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ها فقط سوابق مدال آوری در بازیهای المپیک و آسیایی مد نظر نباشد بلکه برای برخی از رشته های ورزشی که چنین شرایطی ندارند مانند ورزش های راکتی سوابق ورزشکاران از دوران حضور در تیم ملی مد نظر قرار گیرد تا بتوانند از این فضا استفاده کنند.
شایان ذکر است کمیسیون های ۱۷گانه کمیته ملی المپیک بازوان مشورتی کمیته ملی المپیک بوده و طرح های خود را بعنوان پیشنهاد به هیات اجرایی ارایه می نمایند.
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.