حمایت از میزبانی ایران در مسابقات آسیاسی و جهانی تیراندازی

سید مهدی هاشمی در بازگشت خود از این سفر دستاورد‌های مهم و خروجی مثبت جلسه با روسی را بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ سید مهدی هاشمی در خصوص چگونگی دیدار با روسی گفت: «پیرو هماهنگی‌ها و دعوتی که از جانب رییس فدراسیون اهداف پروازی ایتالیا از بنده شد به این کشور سفر کردم. روسی، نایب رییس فدراسیون جهانی تیراندازی و از نمایندگان پارلمان کشور ایتالیاست. به رغم اینکه پیش‌بینی نمی‌کردیم این دعوت با این سرعت انجام بپذیرد اما با پیگیری او و تاکید وزیر امور خارجه کشور ایتالیا، در عرض 24 ساعت ویزا آماده و مقدمات سفر مهیا شد.»
رییس فدراسیون تیراندازی ایران درباره اهمیت این سفر افزود: «این سفر در مقطعی انجام شد که نمایشگاه سلاح و مهمات در شهر برشیا برگزار شده بود. ازطرفی فدراسیون ایتالیا یکسری مسابقات جدید در رشته‌های اهداف ثابت هم پایه‌گذاری کرده بود که در شهر برگزاری نمایشگاه انجام می‌شد. برای همین سفر به ایتالیا در این مقطع از اهمیت خاصی برخوردار بود. در جلساتی که با روسی و اعضای هیات مدیره فدراسیون اهداف پروازی ایتالیا داشتیم، روی هشت موضوع مختلف تفاهماتی انجام گرفت که بر اساس آن می‌توانیم ارتباط و تعامل‌مان را با این کشور توسعه بدهیم.»
وی در ادامه تصریح کرد: «برگزاری اردوهای مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و اعزام مربی از دو طرف از جمله مواردی بود که   روی آنها تفاهم شد. از طرفی قرار شد بین فدراسیون تیراندازی ایران و ایتالیا ارتباطی برقرار باشد و بتوانیم اخبار همدیگر را پوشش دهیم. مقرر شد ما اخبار آنها را در سطح آسیا توسعه دهیم و ایتالیایی‌ها اخبار ما را در سطح اروپا پوشش دهند. بحث تامین تجهیزات برای دو کشور هم یکی دیگر از موارد مورد تفاهم بود. روی موضوع حمایت و پشتیبانی از یکدیگر در مجامع بین‌المللی هم صحبت و مذاکرات مفصلی داشتیم.»
سید مهدی هاشمی افزود: «روسی به عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی تیراندازی اعلام آمادگی کرد که از میزبانی ایران در یک دوره مسابقات آسیایی و جهانی حمایت کند. روسی مدعی شد که می‌تواند این موضوع را پیگیری کند و اگر ما آمادگی‌مان را برای میزبانی اعلام کنیم، او شرایط را مهیا کند. ما هم گفتیم که سایت اهداف پروازی با یکسری ویژگی‌ها هفته آینده افتتاح خواهد شد.»
رییس فدراسیون تیراندازی به دلایل استقبال ایتالیایی‌ها از ایجاد تعامل و ارتباط با ایران هم اشاره کرد:‌«مسوولان فدراسیون ایتالیا وضعیت تیراندازی ایران را رصد می‌کنند. آنها تاکید کردند یکی از دلایل ابراز علاقه‌شان این بود که سرعت پیشرفت ما در تیراندازی را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند. ایتالیایی‌ها تاکید‌کردند‌که ورزش دروازه‌ای برای توسعه در سایر‌ بخش‌هاست. این تعامل می تواند توسعه در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و توریسم را به همراه داشته و البته تلطیف کننده فضای سیاسی بین دو کشور باشد. اینها مواردی بود که ما توانستیم با آنها مذاکره و تفاهم بکنیم و طرف ایتالیایی این توافق و تفاهم را در ضیافت شامی به فال نیک گرفت.»
سید مهدی هاشمی در پاسخ به این سوال که تعامل با ایتالیایی‌ها تا چه اندازه می‌تواند باعث حل مشکلات رشته اهداف پروازی شود، گفت: «همه موارد ذکر شده در واقع مشکلاتی است که ما در رشته اهداف پروازی داریم. در اهداف ثابت میزبانی مسابقات را داشته‌ایم اما در رشته اهداف پروازی تاکنون چنین تجربه‌ای نداشته‌ایم. بحث استفاده از مربیان خارجی بین طرفین و تامین تجهیزات هم از نکات دیگری بود که مطرح شد.»
۲۸ فروردین ۱۳۸۹ ۰۹:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.