مرگ یا زندگی تنها انتخاب وزنه برداری بین المللی

مرگ یا زندگی تنها انتخاب وزنه برداری بین المللی
وزنه برداری در تلاش برای ماندن در بازی های المپیک به "لحظه ای مرگ یا زندگی" رسیده و تحت رهبری فعلی فدراسیون بین المللی وزنه برداری محکوم به شکست است.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، به گفته فعالان این رشته؛ انجام اصلاحات بنیادین در نحوه اداره این ورزش پیام واضح کمیته بین المللی المپیک  بود که در نشست IOC با تصویب اصلاحیه منشور المپیک صورت پذیرفت.  توماس باخ ، رئیس IOC ، روز جمعه (6 آگوست) هشدار داد که "ما هنوز باید شاهد تغییر فرهنگ در این فدراسیون بین المللی باشیم". مدیر اجرایی وزنه برداری ایالات متحده ، فیل اندروز ، از 11 عضو هیات رئیسه IWF خواسته است که فورا استعفا دهند و معتقد است که رفتن تمام اعضاء هیئت رئیسه "هرچقدر هم ناعادلانه به نظر برسد" صحیح تر است. اندروز طی مصاحبه ای گفت: "این کار را بکن یا بمیر؛ رای بعدی فدراسیون های عضو مانند یک همه پرسی خواهد بود.
دو راه پیش رو خواهد بود؛ پاسخ "بله" به اساسنامه جدید که مورد پذیرش کمیته بین المللی المپیک است ، یا "نه" به آن و حذف حیات ما از برنامه بازی های المپیک". مایک ایرانی ، رئیس موقت IWF ، در پاسخ به این سوال که آیا موقعیت خود را مد نظر دارد ، پاسخی نداده است. هنگامی که خوزه کوئینونس از پرو و شکریلو مخمودوف از ازبکستان دو عضو رئیسه حدود دو هفته پیش نامه استعفای خود را اعلام نمودند توسط مایک ایرانی و هیئت رئیسه وی پذیرفته نشد و هر دو نفر در بازی های المپیک شرکت کردند.
تغییراتی که به تصویب رسیده است به هیئت اجرایی IOC این قدرت را می دهد که در نشست بعدی در سال 2022 وزنه برداری را از بازی های المپیک 2024 پاریس بدون توجه به عضویت کامل در IOC تعلیق نماید. در صورتیکه اساسنامه جدیدی که برای IOC قابل قبول باشد در کنگره IWF از 28 تا 31 آگوست به تصویب نرسد، وزنه برداری به احتمال زیاد در نشست بعدی هیئت اجرایی IOC در 8 سپتامبر یا آنچه که در 5 اکتبر متعاقب آن است تعلیق خواهدشد. آخرین نسخه پیش نویس اساسنامه جدید ، که پس از مذاکراتی با حضور فیل اندروز، تنظیم شد ، آنقدر قوی نیست که بتواند نگرانی های IOC را رفع نماید. این اساسنامه شامل تغییراتی است که IOC به طور خاص در مورد واجد شرایط بودن نامزدهای انتخابات IWF و اعضای هیئت رئیسه هشدار داده است.
 
۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.