رویکرد مثبت به ورزش بانوان در توکیو2020

رویکرد مثبت به ورزش بانوان در توکیو2020
بازی های المپیک 2020 توکیو با هدف متعادل ترین بازی های المپیک بلحاظ برابری جنسیتی در تاریخ است ، اما وقتی پای صحبت از مربیان و مقامات زن به میان می آید ، همچنان فاصله ملموس این مفهوم تا واقعیت به چشم می خورد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  IOC، ورزش زنان در سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است ، اما هنوز کار برای پیشبرد برابری جنسیتی بین مربیان و مسئولان فنی باقی مانده است. تنها 10 درصد از مربیان در بازیهای المپیک تابستانی و زمستانی در دهه گذشته زن بوده اند و زنان 30 درصد از جمعیت مسئولان فنی را در مدت مشابه تشکیل می دهند. ارقام اولیه نشان می دهد که پیشرفت اندکی در بحث مشارکت فعال زنان در توکیو صورت گرفته است تا جاییکه زنان 13 درصد از مربیان و قریب به 31 درصد از مسئولان فنی رویدادها بوده اند. برای رسیدگی به این وضعیت ، کمیته بین المللی المپیک (IOC) اقداماتی را آغاز کرده است تا اطمینان حاصل شود که فدراسیون های بین المللی (IF) ، کمیته های ملی المپیک (NOC) و کمیته های برگزاری مسیرهای مربیگری و قضاوت را برای زنان بیشتری باز نمایند.
در سال 2020 ، برخی از اقدامات بزرگی را که فدراسیونهای بین المللی در حال حاضر برای توسعه مجموعه مربیان زن و مقامات فنی خود انجام داده اند ، و همچنین راهنمایی ها و ابزارهای مشخصی را برای استفاده دیگران نشان می دهد در وبینار برابری جنسیتی IOC به نمایش گذاشته شد. با نگاهی به آینده ، اهداف چارچوب راهبردی جدید IOC برای برابری جنسیتی و شمولیت طی سالهای 2021لغایت2024 شامل توسعه یک برنامه عملیاتی ، با همکاری فدراسیونهای بین المللی و کمیته های ملی المپیک، برای حضور بیشتر مربیان زن در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک نگاشته شده است. در توکیو 2020 ، ثمره این تلاش ها دیده شده است ، به گونه ای که مربیان زن به نتایج برجسته ای دست یافته اند و زنان به عنوان قاضی مسابقات مدال و فینال در ورزش های مربوطه تعیین شده اند.
 
۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.