تکانه هشدار به وزنه برداری با تصویب اصلاحیه های منشور المپیک

تکانه هشدار به وزنه برداری با تصویب اصلاحیه های منشور المپیک
تغییرات منشور المپیک که می تواند پایان همکاری طولانی وزنه برداری با بازیهای المپیک را رقم بزند ، به اتفاق آرا توسط نشست کمیته بین المللی المپیک (IOC) تصویب شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، عضویت کمیته بین المللی المپیک امروز به پیشنهاد هیئت اجرایی این اجازه را داد که بدون موافقت نشست IOC Session ، هر رشته ورزشی را از حضور در برنامه المپیک متوقف کند. اصلاحیه منشور المپیک تحت عنوان " در صورتی که فدراسیون بین المللی مربوطه (IF) با تصمیمات هیئت اجرایی IOC مطابقت نداشته باشد و اگر فدراسیون بین المللی مربوطه به گونه ای عمل کند که اعتبار جنبش المپیک را خدشه دار کند با شفاف سازی نشست IOC ممکن است هر ورزشی از برنامه بازی های المپیک حذف شود "نیز تأیید شده است. 
جان کوتس ، نائب رئیس کمیته بین المللی المپیک ، عنوان کرد که این مورد در پاسخ به عملکرد فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) آمده است ، زیرا به گفته وی از دستورالعمل های مشخص هیئت اجرایی برای بهبود فرهنگ دوپینگ و ترمیم مدیریت آن پیروی نکرده است. کوتس ، رئیس کمیسیون امور حقوقی کمیته بین المللی المپیک ، گفت: "توصیه های بسیار خاصی به آنها شده است که رعایت نشده است."
جان کوتس ادامه داد: "هیئت اجرایی به دلایلی این دستورالعمل ها را صادر کرد تا اطمینان حاصل شود که اعتبار جنبش المپیک ، آبروی ما، خدشه دار نشده است." کمیته بین المللی المپیک در سال گذشته بارها به IWF در مورد ضرورت اصلاحات پس از یک سری رسوایی های دوپینگی و فساد هشدار داد. وزنه برداری با پیش بینی قریب الوقوع حذف از بازی های المپیک 2024 با تصویب اصلاحیه جدید منشور المپیک یا تعلیق و پس از آن تحت رهبری جدید بازگشت به لس آنجلس 2028 قراردارد. IOC همچنین قوانین اعتباربخشی خود را در نتیجه برخورد مستقیم با هیئت اجرایی IWF تقویت کرده است.
 
۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.