المپیک توکیو 2020؛بیانیه شهرهای میزبان المپیک برای مقابله با تغییرات اقلیمی

المپیک توکیو 2020؛بیانیه شهرهای میزبان المپیک برای مقابله با تغییرات اقلیمی
پنج شهر میزبان المپیک و پارالمپیک وعده داده اند که "فوراً به وضعیت اضطراری آب و هوا رسیدگی می کنند" تا از بهبودی پایدار از همه گیری کووید -19 اطمینان حاصل شود.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ این تعهد مشترک در آستانه اختتامیه بازیهای المپیک 2020 توکیو انجام شد. فرمانداری کلانشهر توکیو "انجمن بازیابی پایدار توکیو" را که با عنوان "Re Start" نیز شناخته می شود ، برگزار کرد که شامل شهرداران شهرهای میزبان پاریس 2024 ، لس آنجلس 2028 و بریزبن 2032 نیز بود. شهردار پاریس آنه هیدالگو و فرماندار توکیو یوریکو کویکه به صورت آنلاین در کنفرانس شرکت کردند و اریک گارستتی شهردار لس آنجلس و آدریان شرینر لرد شهردار بریزبن نیز به آنها پیوستند. سوهام ال وردینی ، شهردار داکار، میزبان بازیهای المپیک تابستانی جوانان 2026 نیز یک پیام ویدئویی ارائه کرد.  بیانیه 368 کلمه ای تأیید شده توسط توکیو ، بریزبن ، داکار ، لس آنجلس و پاریس به تاثیر بحران کووید19 اذعان دارد اما بر لزوم مقابله با تغییرات آب و هوایی و اقلیمی تأکید می کند.
شهرهای میزبان المپیک گفته اند "مأموریت بیشتری برای ایفای نقش های مشخص و فعال" دارند تا از یافتن راه هایی برای مقابله با چالش های جهانی اطمینان حاصل نمایند. در این بیانیه آمده است: "بهبودی از همه گیری نباید صرفاً بازگشت به زندگی قبل از کرونا باشد. "این شرایط فرصت را برای ما فراهم می کند تا جوامع مقاوم و پایدار مملو از تنوع و فراگیری را درک کنیم ، در حالی که به طور انعطاف پذیر به تغییرات بحران کرونا در جامعه و" درک ارزش ها "واکنش نشان دهیم. همچنین نباید برخورد با بحران آب و هوا را که آینده بشریت را به خطر می اندازد فراموش کنیم. اکنون زمان تسریع اقدامات فرا رسیده است. با شعار" زمان اقدام "، ما باید فوراً به وضعیت اضطراری آب و هوا رسیدگی کنیم". در این بیانیه بر پایبندی توکیو به "تحقق جامعه ای واقعاً فراگیر" تأکید شده است و گفته می شود "وحدت در تنوع" و "اتصال به فردا" چشم انداز بازی ها عنوان شده اند.
 
۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.