المپیک توکیو 2020 ؛کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بیانیه مشترک صادر کردند

المپیک توکیو 2020 ؛کمیته ملی المپیک  و وزارت ورزش و جوانان  بیانیه مشترک صادر کردند
با پایان یافتن سی و دومین دوره بازیهای المپیک ، توکیو 2020 ، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بیانه مشترکی صادر کردند .

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در متن این بیانیه آمده است  :

"سی و دومین دوره بازی­های المپیک در توکیو امروز در حالی به پایان رسید که هزاران نفر از مردان و زنان از 206 کشور جهان گرد هم آمدند تا بار دیگری  زیبایی­های ورزش به نمایش گذاشته و امید به بهروزی را در سرتاسر جهان نشر دهند، مردان و زنان ایرانی در غالب کاروان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانمندی­های خود را به نمایش گذاردند و علیرغم همه مشکلاتی که پشت سر گذاشته بودند از جایگاه و نام کشور عزیزمان دفاع کردند.

برای حضور موفق در این بازی­ها بلافاصله بعد از پایان بازی­های آسیایی 2018 جاکارتا ستاد عالی بازی­ها با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پاراالمپیک و کارشناسان ذیصلاح تشکیل و در جلسات متعدد و با بهره گیری از کارگروه­های کارشناسی و با حضور مدیران فدراسیونها و مربیان تیم­های صاحب شانس کسب سهمیه به تبیین و تشریح نقشه راه و اتخاذ سیاست­های حمایتی و پشتیبانی و فراهم کردن زمینه­های موفقیت پرداخت. علیرغم اینکه در آغاز سال 2020 (زمستان 98) متأسفانه جهان و کشورمان درگیری پاندومی کرونا شده و مشکلات و مصائب زیادی برای مردم ایجاد و ورزش نیز با تعطیلی اماکن رو به رو و مسابقات یکسال به تعویق افتاد و روند آماده سازی­ها دچار اختلال گردید اما همه امیدوار بودیم از طرف دیگر فشار تحریم­های ظالمانه و بی­سابقه و تأثیر آن بر وضعیت اقتصادی جامعه موانع جدی به وجود آورد معذالک جامعه ورزش موفق شد:

1- 68 سهمیه بازی­های المپیک 1+ 2020 را کسب نماید که 65 نفر از دختران و پسران ما اعزام گردیدند که بالاترین سهمیه کسب شده در تاریخ ورزش ایران بود.

2- تعداد سهمیه­های بانوان 10 نفر بود که در طول تاریخ حضور ایران در المپیک یک رکورد محسوب می­شود.

3- در سه رشته تیمی به طور همزمان  ( والیبال، بسکتبال و شمشیربازی ) کسب سهمیه کردیم که برای نخستین بار این موفقیت به دست آمد.

4-  شایستگان ورزش کشور در این المپیک 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کردند که از نظر کیفی دومین نتیجه کیفی حضور ما در تمامی ادوار بازی­های المپیک محسوب می­شود.

5- در دو رشته تیراندازی و کاراته برای نخستین بار به مدالی آن هم از نوع مرغوب رسیدیم و تعداد رشته­ های مدال آور ما را به 6 رشته رسانید که بی­سابقه است.

6- کتمان نمی­کنیم که برخی مشکلات و نواقص محدودی وجود داشت که با توجه به رصد مستمر همه موارد در آینده نزدیک نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

7- در کسب این موفقیت دعای خیر مردم و تلاش روز افزون ورزشکاران، مربیان و مسئولین مرتبط در سایه الطاف الهی یاور جامعه ورزش بوده است.

8- قطعاً در آینده نزدیک گزارش کارشناسی اقدامات انجام گرفته و نتایج ارزیابی همه رشته ها و ورزشکاران شرکت کننده برحسب موازین علمی و کارشناسی برای اطلاع عموم منتشر خواهد گردید.  

9- وزارت ورزش­ و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران از مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که با پیام دلگرم کننده امروز خود ورزشکاران مدال آور را مورد تفقد قرار داده و همچنین از ریاست محترم جمهور که از تلاش های قهرمانان مدال آور با پیام خود تقدیر نمودند و همه دست اندرکاران ذیربط در دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه، وزارت امورخارجه، وزارت ارشاداسلامی، شهرداری تهران و زحمت­کشان ورزش کشور شامل رؤسای محترم فدراسیونهای حاضر در المپیک، ورزشکاران و مربیان و سایر کادرهای فنی و تدارکاتی، پزشکی، کادر سرپرستی کاروان ایران در توکیو، مدیران و همکاران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی که با پوشش خبری مناسب خود کام مردم ایران را شیرین نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر می­نماید.

۱۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.