المپیک توکیو 2020؛ نتایج ایران در سیزدهمین روز المپیک

المپیک توکیو 2020؛  نتایج ایران در سیزدهمین روز المپیک
ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک برای دومین بار طلایی شد و کسب نشان خوش رنگ محمدرضا گرایی در کشتی و نقره علی داوودی وزنه بردار دسته فوق سنگین، کشورمان را از جایگاه چهل و نهم به بیست و هفتم ارتقاء دادند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نمایندگان ایران در  سیزدهمین روز بازی‌ها در ٢ رشته کشتی و وزنه برداری رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین طلای خود توسط محمدرضا گرایی شد و علی داوودی وزنه بردار دسته فوق سنگین هم نخستین نقره و چهارمین مدال کاروان را ضرب کرد.
ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری ٢ مدال طلا و یک برنز و یک نقره کسب کرده است.
در این روز چین با   ٧٠ مدال ( ٣٢طلا، ٢٢نقره و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم داد و  آمریکا با   ٧٩مدال ( ٢٥طلا، ٣١ نقره و ٢٣ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و  و میزبان با ٤٠ نشان ( ٢١، هفت نقره و ١٢برنز) سومی را حفظ کرده است.
روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ٥٣  مدال ۱۴ طلا، ٢١ نقره و ١٨ برنز و یک پله سقوط در جایگاه ششم ایستاد و‌ انگلیس با ٤٨ نشان ١٥ طلا،١٨ نقره و ١٥ برنز خود را به چهارمی جدول مدال ها رساند.
در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣٤ مدال (۱۸طلا، ٩ نقره و هفت برنز) و آمریکا با ٥١ مدال (با ١٤طلا، ٢١نقره و ١٦برنز) در جایگاه اول و دوم  قرار دارند و ژاپن با ٢٠ مدال  (با ١١طلا، ٢ نقره و ٧ برنز) و یک پله صعود به جایگاه سوم برگشت.
در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ٣٠ مدال ۱۱طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است که در این روز مردان مدالی کسب نکردند.
آمریکا با ٢٣ مدال (۱۱طلا، هفت نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاد و ژاپن  با کسب ١٧ نشان ٩ طلا، چهار نقره و چهار برنز در جایگاه سوم قرار دارد. 
ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.
 
۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.