المپیک توکیو ۲۰۲۰ ؛ ایران در پایان روزششم در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفت

المپیک توکیو ۲۰۲۰ ؛ ایران در پایان روزششم در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفت
با پایان ششمین روز بازی های المپیک توکیو در مجموع 303 مدال توزیع شده است که 145 مدال توسط زنان شکار شد و ایران همچنان با تک مدال طلا تیراندازی همراه با هفت کشور در جایگاه بیست و هشتم مشترک قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، میزبان بازی‌ها در پایان روز ششم بازی‌ها چهار مدال( ۳ طلا و یک نقره)  دیگر کسب کرد و در مجموع با ۱۳ طلا و چهار نقره و پنج برنز همچنان صدرنشین است.اما چین با۱۲ طلا، ۶ نقره و ۹ برنز در جایگاه دومی قرار دارد  و آمریکا با ۱۱ طلا، ۱۱ نقره و ۹برنز  همچنان در جایگاه سوم است.
روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک هم با هفت طلا،۹ نقره و ۶ برنز چهارمی خود را تداوم داد. در عین حال استرالیا از جایگاه هفتمی و با ۲ پله صعود جای پنجمی انگلیس را گرفت.
  انگلیس،  کره جنوبی، آلمان، فرانسه و هلند هم جایگاه ششم تا دهم را به خود اختصاص دادند.
کانادا هم یک پله سقوط کرد و در جایگاه یازدهم قرار گرفت.
ایران هم با کشورهایی چون اکوادو، فیجی، فلیپین و تایلند در جایگاه بیست و سوم مشترک ایستادند.
 
در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال  طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. امروز و در پایان ششمین روز بازی ها در مجموع ۳۰۳ مدال توزیع شده است که از این تعداد ۱۴۵ مدال از ۴۳ کشور توسط زنان کسب شد. آمریکا با ۲۰ مدال، چین ۱۲ و ژاپن با ۱۱ مدال به ترتیب بیشترین مدال  در بخش زنان را به خود اختصاص داده اند.
 
ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.
 
المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته حضور دارد.
 

 

۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.