کارگاه ملاحظات تمرینات مقاومتی ویژه ورزشکاران زن برگزار شد

کارگاه ملاحظات تمرینات مقاومتی ویژه ورزشکاران زن برگزار شد

مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک، کارگاه ملاحظات تمرینات مقاومتی ویژه ورزشکاران زن را به صورت غیر حضوری برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، بیتا سبزی مدیر این کارگاه یک روزه در خصوص مباحثی که به شرکت کنندگان ارائه شد گفت: کارگاه مذکور در چهار بخش برگزار شد که در بخش نخست دکتر محمود فقیه متخصص قلب، پاسخ سیستم قلبی عروقی به تمرینات مقاومتی در خانم های ورزشکار را مورد بررسی قرار داد.
وی در ادامه در رابطه با تغییرات همو دینامیک، حجم خون و برون ده قلبی در تمرینات مقاومتی توضیحاتی را به شرکت کنندگان ارائه داد. ویژگی حائز اهمیت این قسمت به چالش کشیدن تفاوت و تشابه پاسخ های سیستم کاردیو وسکولار از لحاظ کمی و کیفی بین خانم ها و آقایان بود.
سبزی در ادامه ابراز داشت: دکتر سارا ادیمی مدرس بخش دوم این کارگاه در مورد نحوه اجراء و مکانیسم اثرات تمرینات قدرتی همراه با محدودیت جریان خون توضیحاتی را ارائه داد که این موضوع با در نظر گرفتن تفاوت‌های جنسیتی و نسخه های تمرینی مختص زنان ورزشکار بود.
مدیر کارگاه ملاحظات تمرینات مقاومتی ویژه ورزشکاران زن در ادامه افزود: در بخش سوم دکتر هوسپیان با معرفی تمرینات وزنه برداری به عنوان یکی از روش های تمرینی در دیگر ورزش ها به بیان تأثیر این سبک از تمرینات در بهبود و تقویت عضلات زنان ورزشکار در دوره های مختلف تمرینی پرداخت و در بخش آخر نیز دکتر پدیده بلوری زاده تفاوت های جنسیتی در تمرینات قدرتی و ریکاوری تمرینات قدرتی در زنان ورزشکار را با مثال های عینی از ورزشکاران المپیکی و حرفه ای مورد بحث قرار داد.
شایان ذکر است 26 شرکت کننده کارگاه مذکور، 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی ملی المپیک را دریافت کردند.

۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.