المپیک توکیو 2020 ؛ رقبای نازنین ملایی در دور نیمه نهایی بازیهای المپیک

المپیک توکیو 2020 ؛ رقبای نازنین ملایی در دور نیمه نهایی بازیهای المپیک
نازنین ملایی پس از صعود به نیمه‌نهایی A/B روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان، به مصاف رقیبان می‌رود.
 
 
به گزارش روابط‌عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  فدراسیون قایقرانی، نازنین ملایی برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی ایران در جمع 12 پاروزن برتر روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان قرار گرفت.
ملایی با قرار گرفتن در رده سوم گروه چهارم یک‌چهارم نهایی به نیمه‌نهایی A/B روئینگ المپیک قرار گرفت و در این دور باید به مصاف قایقرانانی از آمریکا، اتریش، نیوزلند، کانادا و انگلیس برود.
هر چند قرار گرفتن در بین برترین‌های جهان در المپیک به تنهایی ارزش بالایی برای روئینگ ایران دارد اما دانستن رزومه رقبای بانوی ملی‌پوش کشورمان در دور نیمه نهایی خالی از لطف نیست.
کارا کولر روور 30 ساله آمریکایی که در خط 2 نیمه نهایی حضور خواهد داشت، دارنده مدال برنز المپیک لندن در روئینگ چهارنفره است. او مدال برنز قهرمانی جهان و انتخابی المپیک 2019 اتریش و مدال نقره چهارنفره 2011 اسلوونی را نیز در کارنامه دارد. امسال نیز در کاپ سوئیس مدال نقره مسابقات را بدست آورده است.
مگدالنا لوبنیگ پاروزن 31 ساله اتریشی نفر ششم المپیک ریو که حریف نازنین در خط 3 نیمه نهایی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان 2018 و 2019 است که به عنوان قایق نهم در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی جهان 2019 صاحب سهمیه شده است. 2 مدال نقره قهرمانی اروپا، 7 مدال کاپ جهانی از سال‌ 2017 تا 2021 از جمله مدال طلای کاپ جهانی امسال مهمترین عناوین این روور پرافتخار اتریشی است.
اما توییگ روور 34 ساله نیوزلندی که ملایی در دور یک‌چهارم نهایی با او رقابت کرد، در نیمه نهایی نیز در لاین 4 حریف پاروزن کشورمان است. او در المپیک لندن و ریو عنوان چهارمی را بدست آورده و با مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان 2019 صاحب سهمیه شده است. یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز در مسابقات قهرمانی جهان و 2 مدال طلا کاپ جهانی از افتخارات این پاروزن است.
کارلینگ زیمن قایقران 30 ساله کانادایی دیگر رقیب ملایی در دور نیمه نهایی است. او که به عنوان قایق ششم قهرمانی جهان 2019 صاحب سهمیه شده است در المپیک ریو در جایگاه دهم قرار گرفته بود. کسب یک مدال نقره و 2 مدال برنز در کاپ‌های جهانی در کارنامه این ورزشکار دیده می‌شود.
ویکتوریا تورنلی روور 33 ساله انگلیسی که به عنوان قایق چهارم قهرمانی جهان 2019 صاحب سهمیه شده است در خط شش حریف نازنین ملایی است. مدال نقره دونفره المپیک ریو و مقام پنجم هشت نفره المپیک لندن در کارنامه این قهرمان روئینگ دیده می‌شود. او صاحب مدال نقره قهرمانی جهان 2017 آمریکا، یک مدال طلا و یک مدال نقره مسابقات قهرمانی اروپا و 2 مدال نقره کاپ‌های جهانی است.
نازنین ملایی بانوی پاروزن ایران دارنده مدال نقره بازیهای آسیایی جاکارتا و صاحب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا 2016، 2017 و 2019 با 29 سال سن به عنوان جوان‌ترین پاروزن این گروه در خط یک پنجشنبه 7 مردادماه از ساعت 6:20 به مصاف رقبا خواهد رفت.
در گروه دیگر نیمه نهایی نیز پاروزنان چین، هلند، ایرلند، سوئیس، یونان و یک ورزشکار با پرچم المپیک رقابت خواهند کرد.
۴ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.