المپیک توکیو ۲۰۲۰؛مصاف نمایندگان ایران در سومین روز بازهای

المپیک توکیو ۲۰۲۰؛مصاف نمایندگان ایران در سومین روز بازهای
نمایندگان ایران فردا یکشنبه در سومین روز رسمی بازی های المپیک 2020 توکیو در چهار رشته به مصاف حریفان می روند و بسکتبال رکوردار بیشترین حضور رشته تیمی ایران در المپیک، نخستین دیدار خود را برابر جمهوری چک آغاز می کند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک در سومین روز رقابت ها هشت ورزشکار در سه رشته انفرادی تکواندو، قایقرانی، تیراندازی برابر حریفانشان به میدان می روند و در رشته تیمی بسکتبال نخستین دیدار خود را آغاز می کند.
 
تکواندو 
 
در تکواندو میرهاشم حسینی و ناهید کیانی در وزن های منهای ۶۸ و ۵۷ کیلوگرم فردا- یکشنبه برابر حریفان خود به روی شیانگ چاپ می روند. حسینی ساعت ۱۱:۳۸ به وقت محلی در نخستین دیدار به مصاف حریفی از چین تایپه و کیانی ساعت ۱۰ به وقت محلی برابرکیمیا علیزاده به میدان می رود.
 
بسکتبال 
 
بسکتبال رکورددار نخستین حضور رشته تیمی ایران در ادوار المپیک است و طی این ۱۷ دوره بازی‌ها سابقه سه بار حضور در ۱۹۴۸ لندن، ۲۰۰۸ پکن و امروز در توکیو را دارد. حال صمد نیکخواه بهرامی (کاپیتان)، حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی،سعید داورپناه، محمد حسن‌زاده،  آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور، پویان جلال‌پور، نوید رضایی‌فر و  سینا واحدی در سومین روز رسمی رقابت ها برابر  جمهوری چک به میدان می روند این رویداد ساعت ۱۰ به وقت محلی آغازمی شود.
 
 
قایقرانی 
 
نازنین ملایی به عنوان نخستین نماینده ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو روز گذشته در گروه نخست و در کنار قایقرانانی از آمریکا، بلاروس، پاراگوئه، سودان و نیجریه  حضور یافت ومسافت ۲ کیلومتری را با زمان ۷:۵۹.۰۱ دقیقه طی کرد که پس از نمایندگان آمریکا و بلاروس در رده سوم ایستاد. وی در دومین روز رقابت ها در مرحله یک چهارم نهایی رویینگ تک نفره ...
 
تیراندازی
 
رقابت های تیراندازی از روزگذشته آغاز شده است و فردایکشنبه هانیه رستمیان در ۱۰ متر تپانچه بادی و مهیار صداقت در ۱۰ متر تفنگ بادی در خط آتش قرار می گیرند. تیراندازی در این دوره با ۶ سهمیه چهار مرد و ۲ زن به این المپیک راه یافتند که نجمه خدمتی دومین حضور خود در این آوردگاه جهانی تجربه کرد.
 
کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا از سوی جواد فروغی در تیراندازی کسب کرده است. فروغی نخستین مدال کاروان ایران در توکیو و نخستین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک را کسب کرد.
 
این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.
ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک راه یافتند.
 
حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری 2 سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو می شود.
۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.