المپیک توکیو 2020؛دکتر صالحی امیری:طلای فروغی می تواند برای لحظاتی کام ملت را شیرین کند

المپیک توکیو 2020؛دکتر صالحی امیری:طلای فروغی می تواند برای لحظاتی کام ملت را شیرین کند

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار امیدواری کرد که اولین مدال طلای کاروان ایران کام ملت را شیرین کرده باشد و این سر آغاز خوبی برای ورزش قهرمانی بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛سیدرضا صالحی امیری روز شنبه و در حاشیه دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان در ورزشگاه آریاک آرنا این اظهارات را مطرح کرد و گفت:  طلای جواد فروغی تیرانداز کشورمان می تواند لحظاتی کام ملت را شیرین کند و امیدوارم این تداوم داشته باشد .

رییس کمیته ملی المپیک این را هم اضافه کرد: ما مسئولان ورزش که از نزدیک شاهد رقابت های ورزشکاران هستیم  انصافا باید بگویم همه قهرمانان بنام جهان  امروز در حال رقابت سنگین هستند و  کسب سکو ها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. اما  آنچه در این میان برای قهرمانان ارزشمند است  غیرت و غرور ایرانی است که همه توان خود را به نمایش گذاشته و می گذارند.

فروغی در نخستین تجربه حضورش در المپیک که صاحب رنکینگ نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی است در اولین دوره رقابت ها با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت و در نهایت با امتیاز ۲۴۴.۸ ضمن شکستن رکورد المپیک، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.
ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک راه یافتند.

۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.