المپیک توکیو 2020؛الهام هاشمی: دختران تیرانداز ایران کم تجربه بودند

المپیک توکیو 2020؛الهام هاشمی: دختران تیرانداز ایران کم تجربه بودند

سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران در المپیک گفت: کم تجربگی و فشار رقابت کار خودش را کرد اما این اتفاق فقط برای دو نماینده ایران نبود و بزرگان تیراندازی هم خوب کار نکردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ الهام هاشمی پس از پایان رقابت دو دختر تیرانداز ایران در بازی های المپیک توکیو گفت: تعداد شرکت کنندگان زیاد و امتیازات خیلی بالا بود، چنین چیزی تا حالا نداشتیم. البته شیوع ویروس کرونا هم تمام برنامه‌های ما را بهم ریخت.

وی ادامه داد: نمایندگان ما در مسابقات جام جهانی خوب کار کردند. فاطمه کرم زاده ۴ دهم زیر رکورد جهان تیر زد اما بالاخره المپیک هست و فشار روانی زیادی دارد. با توجه به عملکردی که در دو ماه گذشته داشتند، انتظار داشتم در المپیک هم عملکرد خوبی داشته باشند اما دو نماینده ما کم سن و سال و بی‌تجربه بودند. فشار مسابقه بر عملکرد بسیاری از بزرگان این رشته هم تاثیر منفی داشت و آنها هم نتوانستند خوب کار کنند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش شد تا ملی پوشان تحت تاثیر المپیک و فضای آن قرار نگیرند، گفت: هر آنچه لازم بود تا حدممکن انجام شد اما بی‌تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد حتی در این رقابت خیلی از بازیکنان بزرگ هم رکوردهای خوبی ثبت نکردند. ملی‌پوشان ما ۳-٤ امتیاز زیر رکورد خود کار کردند که خوب این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته‌ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این پرسش که تمام برنامه‌های که مدنظر داشت را توانست برای ملی پوشان اجرایی کند، تصریح کرد: کرونا تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت. مسابقات هند را به این دلیل که ریسکش بالا بود، شرکت نکردیم مسابقات کره و توکیو کنسل شد. ملی پوشان در یک سال و نیم گذشته فقط توانستند در دو مسابقه شرکت کنند و طبیعی است که نتوانند عملکرد خود را به نمایش بگذارند. اما امیدوارم روزهای اینده نتایج بهتری داشته باشیم.

۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۶:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.