سرمربی تیم ملی کشتی آزاد: در توکیو با تمام وجود برای سربلندی ایران می جنگیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد: در توکیو با تمام وجود برای سربلندی ایران می جنگیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به المپیک گفت: برای حضور در المپیک توکیو در آمادگی خوبی هستیم و با تمام وجود برای افتخار آفرینی روی تشک کشتی خواهیم رفت.

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا حدود 7ماه است که مداوم در اردو هستیم، کار بسیار سخت و تجربه جدیدی برای کادرفنی بود، البته این شرایط در همه دنیا حاکم است.

وی ادامه داد: با وجود تمام سختی ها فدراسیون کشتی مجوز برگزاری اردوها را گرفت واز دی ماه بصورت منظم و مرتب اردوهایمان را برگزار کردیم ، در این میان به مسابقات برون مرزی اعزام شدیم تورنمنت هایی که هم جنبه تدارکاتی داشت هم باعث شناخت بیشتر نفرات تیم ما شد. همچنین در مسابقات مهمی از جمله کسب سهمیه المپیک نیز حاضر شدیم که در همان مرحله اول سه سهمیه را بدست آوردیم.
محمدی تاکید کرد: فقط دو کشور ایران و روسه با سهمیه کامل در مسابقات المپیک حضور پیدا می کنند که این اتفاق خوبی  برای کشتی آزاد است.
وی افزود: در این مدت مسابقات آسیایی را هم پشت سر گذاشتیم؛ ما برای آمادگی کامل و حضوری موفق در المپیک بصورت روزشمار برنامه های مدون مکتوب کردیم و طبق همان پیش می رویم. 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد: فدراسیون کشتی در شرایط سخت کرونایی از ما حمایت خوبی کرد تا برنامه های ما طبق روال انجام شود، شرایط کرونا تهدیدی بود که مجموعه کشتی توانست آنرا به فرصت تبدیل کند  و جزو معدود کشورهایی هستیم که اردوهایمان منظم برگزار شد و واقعیتی است که نمی شود منکر آن شد.
وی افزود: در برخی اوزان مثل امیرحسین زارع این فرصت به نفع کشتی گیر جوان ما شد چراکه توانست در این وزن خوب جا بیفتد و ملی پوش این وزن شود و یکی از امیدهای کسب مدال در کاروان ایران محسوب می شود و اتفاق خوب این است که زارع حدود دو سال و نیم پیش در مسابقات المپیک جوانان کشتی گرفته است و موفق به کسب مدال نقره شد، این اتفاق برای ورزش ما خیلی خوب است و نشان می دهد  دوره انتقال به خوبی انجام می شود  و در کشتی نسل نو و تازه ای معرفی شده است.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:  تا 8 مرداد که قرار است تیم ملی کشتی آزاد از ایران خارج شود کار سختی داریم چراکه المپیک است و همه تیم ها و رقبا با آمادگی کامل به این مسابقات  می آیند ما نیز شناخت کامل و کافی از حریفانمان داریم و می دانیم که به چه میدانی قدم می گذاریم امیدوارم که بچه ها بتوانند بهترین عملکردشان را روی تشک مبارزه داشته باشند و بازهم  برای ورزش کشورمان افتخارآفرینی کنند .

وی درباره پیش بینی نتایج در المپیک اظهار کرد: هیچ چیزی را نمی توان پیش بینی کرد بخصوص در کار مربیگری پیش بینی کردن غیر حرفه ای و غیر فنی است  اما امیدوارم و تنها چیزی که می گویم عهدی است که هم کشتی آزاد هم کشتی فرنگی با هم بستیم از جان و دلمان تلاش می کنیم تا بچه ها بتوانند خوب کشتی بگیرند، ماه هاست که وقت گذاشتیم و سخت تمرین کردیم و وقتی خوب تمرین می کنی خوب هم نتیجه می گیرید امیدوارم بچه ها کشتی خوبی بگیرند.
محمدی درباره حمایت کمیته ملی المپیک گفت: طی 30  سال گذشته فردی همانند دکتر صالحی امیری ندیدم او  انسانی کاملا مثبت با رویکرد خیلی خوب در کنار  همه همکارانشان در کمیته ملی المپیک ما را حمایت کردند اما برای کشتی باید بصورت کلان تر دولت از کمیته ملی المپیک حمایت بیشتری کند این نگاه من است و البته سالهاست که به آن توجه نمی شود.

وی افزود: باید توجه کرد که برای بازی های المپیک 2024 ما فقط سه سال فرصت داریم امیدوارم بعد از المپیک توکیو بلافاصله اقداماتی را که نیاز است برای موفقیت ورزش ما انجام بدهند و نگذاریم نزدیک المپیک یاد کشتی و ورزش های مدال آور بیفتیم و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم محدودیت هایی دارند و  امکاناتشان محدود است فکر می کنم لیاقت کشتی بیشتر از این است و نیاز است که برای ورزش اول کشورمان "کشتی" دولت به کمک کمیته ملی المپیک بیاید و نگاه ویژه ای داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره شعار کاروان"همه برای ایران" گفت: همه وجودمان وابسته به وطن است و همه اعضای کاروان این موضوع را حس و درک می کنند و با تمام وجود برای سربلندی نام ایران می جنگند.
وی افزود: خواهش می کنم همدلی بین همه کاروان باشد و این انسجام و همدلی کمک بسیاری می کند  و می تواند شگفتی ساز باشد درحال حاضر کشتی آزاد و فرنگی با هم یکی و همدل هستند ما به اسم ایران به المپیک می رویم و فرقی نمی کند چه رشته ای باشد ، امیدوارم همه کاروان موفق باشند ، برای رقم زدن اتفاق خوب باید هرچه بیشتر به هم نزدیک شویم.
 

 

۱ اَمرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.