المپیک توکیو 2020؛آخرین گامهای مشعل المپیک در یک قدمی افتتاحیه

المپیک توکیو 2020؛آخرین گامهای مشعل المپیک در یک قدمی افتتاحیه
مشعل بازی های المپیک توکیو ساعاتی قبل از آغاز مراسم افتتاحیه در آخرین دقایق تور 15 روزه تور خود در سراسر ژاپن، خارج از جاده ها و دور از مردم، ساکت و آرام در پایتخت ژاپن به مسیرخود پایان داد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته مل یالمپیک و به نقل از  کیودونیوز، فرماندار توکیو ، یوریکو کویکه در یک مراسم مختصر به مناسبت ورود مشعل المپیک قبل از سفر به استادیوم ملی شرکت کرد. شعله ای که از اواخر ماه مارس و توسط حدود 10 هزار نفر در سراسر کشور حمل می شد ، در مراسم افتتاحیه مشعلدان المپیک را روشن می کند. کویکه در مراسمی که در مقابل ساختمان فرمانداری کلانشهر توکیو ، در حدود سه کیلومتری استادیوم برگزار شد ، گفت: "ما می خواهیم اقدامات سخت ضدکرونایی را اجرا کنیم و بازی هایی را ترتیب دهیم که به ورزشکاران از سراسر جهان اجازه می دهد شاهکارهای شگفت انگیزی از خود نشان دهند". رئیس کمیته المپیک ژاپن یاسوهیرو یاماشیتا از جمله نفراتی بود که مشعل را در محل بدست 2 حامل بعدی سپرد.
اگرچه 121 روز برگزاری مراسم حمل مشعل در سراسر کشور با هدف ایجاد شور و نشاط در آستانه بازی های المپیک پس از یک سال تعویق به دلیل بیماری همه گیر کرونا صورت پذیرفت اما بخش هایی از مسیر آن در جاده های عمومی شهرداری های20 استان از 47 استان ژاپن حذف شد. حمل مشعل المپیک در ژاپن از استان شمال شرقی فوکوشیما آغاز شد و مشعل داران 12 تا 109 ساله آن را حمل کردند. شعله المپیک در یونان در مراسمی در ماه مارس سال گذشته و بدون تماشاگر روشن شد ، اما بخش مراسم آن در این کشور پس از شروع به دلیل نگرانی از انتشار ویروس لغو شد.
 
۱ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.