المپیک توکیو 2020؛ تلاقی هنر و ورزش در میدان المپیک ژاپن

المپیک توکیو 2020؛ تلاقی هنر و ورزش در میدان المپیک ژاپن
میدان المپیک ژاپن (آگورا Olympic Agora) در منطقه نیهونباشی توکیو برای گرامیداشت جشن هنر و فرهنگ متمایز در بازیهای المپیک توکیو افتتاح شد.
 
 
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اینساید د گیمز، این میدان به شکل مجموعه ای از آثار هنری است و توسط بنیاد المپیک برای فرهنگ و میراث (OFCH) سازماندهی شده است. آنجلیتا تئو مدیر این مرکز گفت: "در این لحظه بی سابقه ، آگورا المپیک نمادی از عزم ، غلبه بر چالش ها و همکاری بین المللی است و نمادی از قدرت ورزش و هنر برای ادامه راه در مواقع بحرانی. با یادآوری تاریخ و تأثیر ماندگار فرهنگی جنبش المپیک بر جهان ، میدان المپیک به عنوان قطب پرورش ، اکتشاف و ترویج ارزش های المپیک عمل خواهد کرد.
گفتنی است در دوران باستان ، آگورا Agora به عنوان محل ملاقات در ایالت های شهر یونان مورد استفاده قرار می گرفته است.  در نسخه 2021 ، مجسمه ها شامل یک اثر امضا ویژه با عنوان "مخاطب" توسط هنرمند فرانسوی خاویر ویلهان است که پنج چهره انسانی "حاضر در تماشاگری ورزشی" را به رنگهای پنج حلقه المپیک به تصویر می کشد. ویلهان خالق این اثر گفت: " این مجسمه ادای احترام به مخاطبان بازی های المپیک است ، فراتر از شاهکارهای ورزشی که معمولاً جشن گرفته می شود و توجه افراد غیر قهرمان را به خود جلب می کند تا اهمیت حضور عموم را برجسته کند." حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی المپیک مجاز نیست ، اما Agora برای اطمینان از ایمنی کارکنان و بازدیدکنندگان مطابق با قوانین و اقدامات مقابله ای با کووید19 تطبیق شده است و تعداد بازدید کنندگان به همین ترتیب محدود خواهد شد.
 
۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.