المپیک توکیو 2020؛ سازمان ملل خواستار رعایت آتش بس در المپیک

المپیک توکیو 2020؛ سازمان ملل خواستار رعایت آتش بس در المپیک
وولکان بزکیر ، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخواست کرده است که پیمان آتش بس المپیک Olympic Truce در طول بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو رعایت شود.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، قدمت آتش بس المپیک به بیش از 3000 سال و به نخستین المپیک باستان در یونان باز می گردد و با هدف آتش بس برای اطمینان از توقف هرگونه خصومت و به منظور تردد و شرکت ایمن ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک تدوین گردیده است. قطعنامه آتش بس المپیک توکیو 2020 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر 2019 تصویب شد و عنوان آن "ساخت یک جهان صلح آمیز و بهتر از طریق ورزش و ایده آل المپیک" است. این قطعنامه به اتفاق آرا به تصویب رسید و 186 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد از آن حمایت مالی کردند.
بزکیر طی فراخوانی در سازمان ملل گفت: "جنبش المپیک آرزو دارد که از طریق ارزش آموزشی ورزش ، به ویژه جوانان ، به آینده ای صلح آمیز برای همه بشر کمک کند. این بازیها در بزرگترین رویدادهای ورزشی بین المللی ، ورزشکاران از اقصی نقاط جهان را گرد هم خواهد آورد تا ابزاری برای ارتقا صلح ، تفاهم متقابل و حسن نیت در بین ملتها باشد - اهدافی که بخشی از ارزشهای سازمان ملل نیز هستند. برای دومین بار ، تیم المپیک پناهندگان IOC با پرچم المپیک در بازیهای المپیک توکیو شرکت خواهد کرد که به عنوان نمادی قدرتمند از شمول و انسانیت مشترک ما خواهدبود. به عنوان بیان این اهداف مشترک ، کمیته بین المللی المپیک (IOC) تصمیم گرفته است که پرچم سازمان ملل را در پارک المپیک به اهتزاز درآورد. سیستم سازمان ملل و کمیته بین المللی المپیک همکاری و پشتیبانی متقابل خود را از طریق تلاش های مشترک در زمینه هایی مانند توسعه انسانی ، فقر زدایی ، کمک های بشردوستانه ، ارتقا سلامت و بهداشت ، پیشگیری از ایدز ، آموزش کودکان و جوانان ، برابری جنسیتی ، ایجاد صلح و توسعه پایدار تقویت کرده اند. من از رهبری ورزشکاران المپیک و پارالمپیک در ارتقا صلح و درک انسانی از طریق ورزش و آرمان المپیک و تعهد توسط کشورهای مختلف عضو سازمان ملل متحد در زمینه توسعه برنامه های ملی و بین المللی که باعث ایجاد صلح و حل منازعات و ارزشهای المپیک و پارالمپیک از طریق ورزش و فرهنگ ، آموزش و توسعه پایدار هستند؛ استقبال می نمایم".
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: "من به عنوان رئیس مجمع عمومی در هفتاد و پنجمین اجلاس ، رسماً از همه کشورهای عضو درخواست می کنم تعهد خود را نسبت به آتش بس المپیک برای بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 نشان دهند و اقدامات مشخصی را در حوزه های محلی ، ملی ، منطقه ای و در سطح جهانی برای ترویج و تقویت فرهنگ صلح و هماهنگی بر اساس روح این آتش بس ادامه دهند".
۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.