ثریا اقایی : مزد زحماتم را با رسیدن به المپیک گرفتم

ثریا اقایی : مزد زحماتم را با رسیدن به المپیک گرفتم
نخستین بانوی بدمینتون باز ایرانی راه یافته به المپیک گفت: با تلاش و پشتکار فراوان به المپیک توکیو رسیدم و به خوبی می دانم در آنجا حریفان سرسختی دارم.
ثریا آقایی بانوی بدمینتون باز المپیکی کشورمان در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: ازسال ۲۰۱۹ که در ۱۷ مسابقه برای کسب سهمیه المپیک شرکت کردم نتایج خوبی بدست آوردم و در اسفند ۹۸ در اوج آمادگی بودم که شیوع ویروس کرونا باعث لغو مسابقات و تعطیلی اردوها شد و از آن پس تمریناتم را در خانه پیگیری و سعی کردم آمادگی خودم را حفظ کنم؛ سال گذشته نیز در مسابقات لیگ برتر حضور پیدا کردم که فرصت خوبی بود و بعد از مدتها با توجه به لغو اکثر مسابقات محک بخورم .
وی ادامه داد: با توجه به آسیب دیدگی که برایم پیش آمد عمل جراحی داشتم و پس از طی کردن دوران درمان ، تمریناتم را زیر نظر مربی و پزشکم آغاز کردم و چند هفته گذشته نیز با باشگاه در تبریز تمریناتم را پی گیری کردم و درحال حاضر نیز در اردوی تیم ملی تا زمان اعزام به المپیک حضور دارم تا به آمادگی مطلوبی دست پیدا کنم.

وی درباره شناخت از حریفان گفت: المپیک بزرگترین رویداد ورزشی در همه رشته هاست که برترین ها در آن حضور دارند؛ به خوبی می دانم که رقابت سنگینی خواهم داشت و من در جدول گروهی با دو بازیکن بازی می کنم که به طور حتم یکی از آنان جزو ۱۶ نفر اصلی است و بازیکن دیگر از برترین های جهان است.

آقایی درباره پیش بینی نتایج اظهارکرد: هرگز به اینکه فقط در المپیک بازی کنم قانع نیستم و هدفم صعود از دور مقدماتی و حضور  در جدول اصلی است هرچند که می دانم کار بسیار سختی است.

وی تاکید کرد: حضور ما در المپیک بسیار ارزشمند است چرا که ۱۷ مسابقه ای که من در آن شرکت کردم هرکدام برای من یک فینال المپیک بود و از آنجایی که  فقط ۱۰ مسابقه برای المپیک شمارش می شود و هر مسابقه می توانست من را به المپیک نزدیک و یا خیلی دور کند به همین جهت  فشار روانی که در بازی روی من بود مثل فینال المپیک بود و امیدوارم در المپیک هم بتوانم  نتیجه خوبی کسب کنم.

آقایی افزود: از ابتدا هدفم المپیک بود و با توجه به آسیب دیدگی که برایم پیش آمد کار سخت راه یابی به المپیک برایم سخت تر شد و فقط سعی کردم آمادگی ام را حفظ کنم؛ لحظه مصدومیتم واقعا ناراحت شدم اما  هرگز ناامید نشدم چون دوست داشتم تا لحظه  برای ورود به المپیک تلاش کنم و خدا را شکر توانستم سهمیه را کسب کنم.

بانوی بدمینتون باز المپیکی کشورمان درباره حمایت کمیته ملی المپیک گفت: قطعا فدراسیون بدمینتون و در راس آن کمیته ملی المپیک  از رشته بدمینتون حمایت خیلی خوبی داشتند چراکه شرایط را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک فراهم کردند و پس از قطعی شدن سهمیه زیر نظر پزشکان و متخصصان  آکادمی ملی المپیک هستم تا بتوانم آمادگی بهتری کسب کنم.

وی درباره حضورش بعنوان اولین بانوی بدمینتون باز ایرانی راه یافته به المپیک اظهار کرد: بسیار خوشحالم و این برایم افتخار بزرگی است چراکه از ابتدا هدفم این بود اولین دختری باشم که راه المپیک را برای سایر دختران در رشته بدمینتون باز می کند و قطعا دختران بعد از من می توانند به اهداف بزرگتر همچون مدال المپیک فکر کنند و چه چیزی ارزشمند تر از این برای من است و البته همانقدر هم مسئولیتم سنگین تر است چراکه بعنوان یک الگو از بدمینتون باید بتوانم نماینده خوبی باشم.

وی درباره شعار کاروان اعزامی کشورمان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو  "همه برای ایران" گفت: ما همه در المپیک یک خانواده و یک نفر شدیم که بتوانیم با یک روح به المپیک برویم و حس غرور آمیزی است که بتوانیم نماینده ای از ایران برای درخشش در توکیو باشیم.

آقایی در پایان افزود: از خانواده ام تشکر ویژه دارم که در تمام مراحل حامی و کنار من بودند و قدردان  مربی خوبم خانم جلالیان، مسئولان فدراسیون بدمینتون دکتر پوریا و دکتر مددی و همچنین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بعنوان حامیان بدمینتون هستم.
۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.