گرامیداشت 122 سالگی بنیانگذار جنبش پارالمپیک توسط گوگل

گرامیداشت 122 سالگی بنیانگذار جنبش پارالمپیک توسط گوگل
ابر کمپانی گوگل با تغییر لوگوی موتور جستجوگر خود به چهره انیمیشنی سِر لودویگ گاتمن Sir Ludwig Guttmann بنیانگذار جنبش پارالمپیک، زادروز 122 سالگی وی را گرامی داشت.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل  تایمز، طراحی این لوگو توسط هنرمند میهمان مستقر در بالتیمور ، اشانتی فورتسون به تصویر کشیده شده است. این طراحی چهره فرد سالخورده را در پس زمینه ورزشکاران ویلچری که در رشته های مختلف ورزشی در حال رقابت هستند ، نشان می دهد. گاتمن - متولد 3 ژوئن در 1899 در توست آلمان به یکی از بهترین جراحان متخصص این کشور برای جراحات نخاعی تبدیل شد.
در سال 1944 ، به درخواست دولت انگلیس ، گاتمن یک مرکز آسیب دیدگی ستون فقرات را در بیمارستان استوک مندویل افتتاح کرد و با گذشت زمان ، ورزشهای توان بخشی در آنجا به ورزشهای تفریحی و سپس به ورزشهای رقابتی تغییر یافتند. در 29 جولای 1948 ، روز مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 1948 لندن ، گاتمن اولین مسابقه را برای ورزشکاران با ویلچر ترتیب داد و آن را بازیهای استوک مندویل (بنام بیمارستان محل خدمت خود) نامگذاری کرد. این رویداد نقطه عطفی در تاریخ پارالمپیک با 16 نفر از سربازان و زنان مجروحی بود که در تیراندازی با کمان حضور یافته بودند. بازیهای استوک مندویل بعداً به بازیهای پارالمپیک تبدیل شد که اولین بار در سال 1960 در رم ایتالیا با حضور 400 ورزشکار از 23 کشور برگزار گردید و از آن زمان تا کنون هر چهار سال یکبار برگزار می شود. گاتمن ، که در 80 سالگی درگذشت ، انجمن پزشکی بین المللی پاراپلژی (انجمن بین المللی نخاع) و در سال 1961 ، انجمن ورزشی معلولان انگلیس را تاسیس کرد.
 
۱۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.