هفته فرهنگی المپیک ۲۰۲۰/مدیر خانه موزه خیمه شب بازی ایران: با هدف آشنایی مردم و المپیک به باغ کتاب آمدیم

هفته فرهنگی المپیک ۲۰۲۰/مدیر خانه موزه خیمه شب بازی ایران: با هدف آشنایی مردم و المپیک به باغ کتاب آمدیم
مدیر خانه موزه خیمه شب بازی ایران معتقد است که هفته فرهنگی المپیک 2020 فرصت مغتنمی برای آشنایی با رشته های ورزشی حاضر در المپیک توکیو است.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛سیاووش ستاری در سومین روز هفته فرهنگی المپیک ۲۰۲۰ با اشاره به حضور چشمگیر خانواده های تهرانی در باغ کتاب تهران گفت: برگزاری ویژه برنامه هفته المپیک در اراضی عباس آباد فرصتی بود تا مردم ضمن حضور در فضایی شاد و مفرح از رشته های ورزشی حاضر در المپیک نیز آگاه شوند.
 
وی در ادامه با اشاره به دعوت بنیاد رودکی از خانه موزه خیمه شب بازی ایران برای حضور در هفته المپیکی تهران اظهار کرد: این دعوت فرصت مغتنمی بود تا ما نیز با برپایی غرفه های هنری مردم را با ارتباط مقوله هنر و ورزش آشنا کنیم.
 
 مدیر خانه موزه خیمه شب بازی ایران افزود: یکی از غرفه های ما در هفته المپیک 2020 شامل نمایش خیمه شب بازی و سیاه بازی است  که هر شب با موضوع ورزش برگزار می شود. 
 
وی بیان کرد: غرفه بعدی نیز دربرگیرنده ورزش های سنتی است که کاراکتر اصلی آن یک عروسک میله باز است و ورزش پهلوانی را اجرا می کند؛ کاراکتر سیاه، خانه موزه خیمه شب بازی ایران هم معرکه پهلوانی طنز می گیرد و در غرفه  دیگر هم کودکان و نوجوانان تهرانی با ساخت پرچم کشورهای مختلف و رنگ آمیزی آنها با برخی اطلاعات مهم این کشورها  شنایی می شوند .
 
به گفته ستاری، در غرفه آخر هم بچه های تهرانی می توانند عروسک های پارچه ای ورزشکار را بسازند و با الصاق عروسک های ساخته شده بر روی دیوار المپیکی غرفه، از رشته های حاضر در المپیک 2020 توکیو آگاه شوند.

عروسک

۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.