آغاز فستیوال هفته فرهنگی المپیک در باغ کتاب تهران

آغاز فستیوال هفته فرهنگی المپیک در باغ کتاب تهران
مراسم افتتاحیه هفته ی المپیک ۱۴۰۰ روز گذشته (5 تیرماه) در محوطه‌ درِ غربی باغ کتاب واقع در اراضی عباس آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این برنامه که با پخش سرود ملی کشورمان آغاز شده، موسیقی نواحی مختلف و زورخانه‌ای و آیین نقالی با شرح داستان هایی از نبردهای شاهنامه برای مخاطبان که در فضای باز میهمان این برنامه بودند به صورت زنده اجرا شد.

عروسک های ننه سرما، عمو نوروز و پهلوان کچل هم مراسم افتتاحیه آیین هفته ی المپیک ۱۴۰۰ را همراهی کرده و با پخش موسیقی برای کودکان حاضر در محوطه به اجرای برنامه پرداختند.

از برنامه های دیگر هفته ی المپیک ۱۴۰۰ در محوطه ی باغ کتاب، ساخت عروسک‌های ورزش‌های باستانی المپیک توسط مربیان و کارشناسان موزه ی خیمه شب بازی تهران  در محوطه است که با همکاری کودکان و با تکنیک کاغذ و چسب چوب انجام می‌شود.

عروسک های هفته فرهنگی المپیک

گروه اجرای خانه موزه ی خیمه شب بازی ایران با حاجی فیروز و عروسک مبارک، بازی های محلی از جمله هفت سنگ و عمو زنجیر باف هم برای سرگرمی بچه ها و خانواده ها در این مراسم حضور دارند.

همچنین خانه ی فرهنگ مانا در غرفه ی اختصاصی خود در این مراسم که تا پایان هفته بر قرار است، کودکان را با پرچم کشور ها و مقدمات مربوط به اجرا و برگذاری المپیک در جهان آشنا می‌کند.
 
هفته ی المپیک ۱۴۰۰ با برگزاری بازی ها و آواهای محلی، و برنامه هایی برای سرگرمی کودکان و خانواده ها تا پایان هفته در محوطه ی رو به روی باغ کتاب در اراضی عباس آباد تا روز جمعه از ساعت شش تا ۹ شب میزبان خانواده ها و بازدید کنندگان خواهد بود.

 

هفته فرهنگی المپیک

در اولین روز اجرای این برنامه میهمانانی از سفارت ژاپن که امسال میزبان برگزاری المپیک 2020 است نیز حضور داشتند.

۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.