نخستین نشست از هفتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی آغاز شد

نخستین نشست از هفتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی آغاز شد

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی (المپیک سولیداریتی) با حضور دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک،دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی ورزش ایران به المپیک توکیو و خانم فریبا محمدیان ، در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این مراسم خانم دکتر سارا مهرانی مدیر بخش همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک ضمن ارائه گزارشی مختصر در خصوص اهداف، ساختار، ویژگی ها و نحوه برگزاری این دوره گفت: هفتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی مطابق با دستورالعمل ها و نظارت کمیته بین المللی المپیک (IOC)، با هدف ارتقاء و همسان‌سازی سطح دانش مدیریتی و اجرایی مسئولین سازمان های ورزشی و با نظارت و هدایت دکتر سید نصرالله سجادی و دکتر عباسعلی گایینی از صبح امروز آغاز و به مدت هفت ماه ادامه خواهد داشت.
در ادامه دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از عوامل برگزاری دوره توضیحاتی را در خصوص مدیریت در حوزه ورزش به حاضرین ارائه کرد.
وی با بیان اینکه مدیریت پایه یا عملیاتی، مدیریت میانی یا اجرایی و مدیریت استراتژیک یا راهبردی سه سطح هرم مدیریت را تشکیل می دهند گفت: سازمان ها بر اساس نوع مأموریت و پیچیدگی هایی که دارند هر کدام دارای قلمرو مأموریتی بوده و این مدیران ارشد هستند که وظیفه هدایت سازمان را بر عهده دارند.
دکتر سعیدی گفت: سطح عالی مدیریت استراتژیک، سطح کلان، راهبردی و سیاسی است و مدیران این سطح باید تصمیمات بلندمدت و موثر اتخاذ کنند. تمرکزگرا نبوده، تصمیم گیر باشند و با هدف‌گذاری سازمان را از روزمرگی خارج کنند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: لزومی ندارد مدیران سطوح بالایی با تمامی مختصات سازمان خود آشنا باشند. در این سطح مدیر باید از پیچیدگی های داخلی و خارجی محیط سازمان درک صحیحی داشته و تحلیل درستی بکنند تا سازمان را در مسیر صحیح قرار داده و به مقصد برسانند و به همین منظور باید مهارت های لازم در تصمیم گیری، ارتباطات و هدایت منابع انسانی را داشته باشند.
در ادامه این مراسم دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، سرپرست کاروان اعزامی ورزش ایران به المپیک توکیو و از اساتید دوره های مدیریت ورزشی کمیته ملی المپیک خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: این دوره جزو بالاترین سطوح دوره هایی است که کمیته بین المللی المپیک در برگزاری آن به تمامی 206 کشور عضو این نهاد بین المللی تأکید زیادی دارد و همه ساله در ارتقاء محتوای درسی و نحوه تدریس در این دوره ها تأکید می کند.
وی ضمن اشاره به سطح بالای علمی اساتید دوره، بر حضور فعال شرکت کننده ها تأکید کرد و افزود: دوره پیشرفته مدیریت ورزشی بر خلاف بیشتر دوره های آموزشی، دوره ای دو طرفه بوده و شرکت کنندگان باید علاوه بر آموختن مباحث تئوری، به ارائه مطالعه موردی (case study) در پایان هر نشست اقدام کنند.  
در ادامه دکتر اکبری، دکتر آزمون، خانم محمدیان، دکتر رحیمی، دکتر شیرزاد و دکتر تجاری نمایندگان اساتید دوره های پیشین مدیریت پیشرفته ورزشی و همچنین دکتر دادگر، دکتر فتاحیان، مهندس عبیری، آقای اویسی، دکتر بابویی نمایندگان فارغ التحصیلان دوره های گذشته، گزارشی از تجربیات و نظرات خود را به شرکت کنندگان این دوره ارائه کردند.همچنین دکتر خبیری و دکتر حمیدی در این نشست حضور یافتند و برای دانش آموختگان این دوره آرزوی موفقیت کردند.
 از مهمترین سرفصل های این دوره که طی هفت ماه و هفت نشست دو روزه پیگیری خواهد شد عبارتند از: سازماندهی نهاد ورزشی المپیکی، مدیریت منابع انسانی، منابع مالی، مدیریت راهبردی، مدیریت بازاریابی، سازماندهی رویدادهای ورزشی بزرگ. 

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.