کارگاه روان‌شناسی سرسختی ذهنی برگزار شد

کارگاه روان‌شناسی سرسختی ذهنی برگزار شد

مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک به منظور آشنایی مربیان و ورزشکاران با موضوع سرسختی ذهنی که از مولفه‌های اصلی موفقیت بوده و نقش مهمی در دستیابی به اهداف دارد، کارگاهی با همین عنوان را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، خانم مژگان کرد مدرس این کارگاه در ابتدا و پس از ارائه تعاریفی از سرسختی ذهنی و تاریخچه  استفاده از این روش توسط مربیان روان‌شناسی، مولفه‌های سرسختی ذهنی را تعهد، کنترل و مبارزه‌جویی عنوان کرد.
وی در ادامه به عوامل زیستی و محیطی در سبب‌شناسی سرسختی اشاره کرد و ابراز داشت: تا کنون هیچگونه شواهدی مبنی بر نقش وراثت در ایجاد سرسختی روان‌شناختی افراد وجود ندارد اما شواهد حاکی از این است که والدین سرسخت فرزندانی سرسخت دارند.
خانم مژگان کرد، نقش سرسختی روان‌شناختی در مهار و کنترل استرس و پرهیز از اثرات زیانبار آن را واضح عنوان کرد و ضمن بیان این موضوع که سرسختی ذهنی در ورزش از خصوصیات مهم ورزشکاران است گفت: هر ویژگی روانی مثبت و مطلوبی که با موفقیت مرتبط است با سرسختی ذهنی در ارتباط است.
وی در پایان، (تمرینات ذهنی، تدوین اهداف برای رسیدن به موفقیت و تمرکز خستگی‌ناپذیر بر راه حل‌ها) را مراحل سرسختی ذهنی عنوان و ضمن ارائه توضیحاتی کامل به بیان جزئیات این مراحل پرداخت.
  

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.