بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان از فدراسیون والیبال

بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان از فدراسیون والیبال

در ادامه دیدارهای مسئولین ورزش کشور افغانستان با روسای فدراسیون های ورزشی جهت افزایش همکاری و تعاملات ورزش در راستای اجرای تفاهم‌نامه ورزشی دو کشور در رشته های مختلف ورزشی ظهر امروز محمد یونس دبیر کل و کریمی نائب رئیس کمیته ملی المپیک این کشور با حضور در فدراسیون  والیبال ضمن بازید از نقاط مختلف آن با  مسئولین والیبال  در خصوص افزایش تعاملات به گفتگو مستند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این بازدید محمد یونس دبیرکل، محمد هاشم کریمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان، نماینده سفارت افغانستان، عبدی افتخاری عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران، سید میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها، مسعود یزدان‌پناه نماینده ایران در سمت مسئول برگزاری مسابقات والیبال افغانستان، مرتضی افجه‌ای مسئول ایرانی VIS مسابقات افغانستان و نسرین خزانی مربی ایرانی تیم والیبال دختران مهاجر افغانستان حضور داشتند.
میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال ضمن خوشامدگویی به مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان، این کشور را دوست و برادر ایران خواند و گفت: ایران و افغانستان مشترکات زیادی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی دارند. یک مجموعه ورزشی مشغول تشکیل رویدادهای مختص به ورزشکاران افغانستانی حاضر در ایران هستند. مسئولان ورزش ایران چه در شورای برون مرزی و چه در اداره کل بین‌الملل وزارت ورزش تمام توان و تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا این عزیزان به عنوان یک شخصیت ورزشی مجزا در ورزش ایران دیده شوند.
وی تصریح کرد:در طول چند سال گذشته با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فدراسیون والیبال ایران تحت مدیریت دکتر داورزنی توانست پله‌های ترقی را طی کند. خدا را شاکریم که امروز حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح والیبال آسیا و جهان داریم. والیبال ایران امروز جزو تیم‌های تاثیرگذار در سطح جهانی است و تمام تلاش‌مان این است که این عرصه را برای تمامی همراهان و همسایگان‌مان هموار کنیم تا بتوانند این مسیر را در کنار ما طی کنند.
تقوی سپس گزارشی از نحوه برگزاری لیگ‌های برتر و دسته یک در دو بخش آقایان و بانوان در شرایط کرونایی در ایران ارائه کرد. او همچنین با اشاره به حضور تیم ملی والیبال ایران در المپیک، امسال را سال مهمی برای فدراسیون والیبال ایران خواند.
محمد یونس دبیرکل کمیته ملی افغانستان هم ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون والیبال گفت: به عنوان یک آسیایی به تیم ملی والیبال ایران که در آسیا بی‌رقیب است، افتخار می‌کنم.
او با اشاره به سابقه دوستی و آشنایی‌اش با دکتر محمدرضا داورزنی از سال 2008 تاکنون افزود: داورزنی نه تنها به والیبال ایران بلکه به والیبال جهان تعلق دارد. او عامل درخشش والیبال ایران در سطح جهان است.
یونس ضمن تشکر از همکاری فدراسیون والیبال ایران با افغانستان، از حضور نسرین خزانی به عنوان سرمربی تیم والیبال دختران مهاجر افغان قدردانی کرد و گفت: با حضور خزانی در راس تیم دختران مهاجر افغانستانی، شاهد تحولی 180 درجه‌ای در والیبال افغانستان بودیم.کادرهای فنی والیبال ایران بسیار نایاب است و امیدوارم همکاری فدراسیون والیبال دو کشور ادامه پیدا کند.
یونس هم‌چنین با تاکید بر حضور والیبال ایران در المپیک گفت: صرف‌نظر از برد و باخت، حضور والیبال ایران در المپیک مزایای خاص خود را برای والیبال آسیا دارد. امیدوار به پیروزی ایران در این رقابت‌ها هستیم و آرزو می‌کنیم به اهداف بزرگتان برسید.
مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان در جریان این بازدید، از کمپ تمرینی تیم‌ ملی، سالن والیبال، کمپ تمرینی بانوان و اردوی تیم ملی جوانان بازدید کردند.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.