پس از حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک افغانستان در فدراسیون شنا؛ تاکید مسئولان فدراسیون شنای ایران بر همکاری مشترک با افغانستان

پس از حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک افغانستان در فدراسیون شنا؛ تاکید مسئولان فدراسیون شنای ایران بر همکاری مشترک با افغانستان
در پی سفر مسئولان ورزش افغانستان به ایران امروز (سه شنبه ۱۱ خرداد) مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمود یونس دبیرکل ، محمد هاشم کریمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان و عبدالجمیل باعث کاردار سفارت افغانستان حضور داشتند و مجید کیهانی عضو هیئت اجرایی کمیته و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این بازدید هیئت افغانستانی را همراهی کردند.

در این بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان در نشستی با محسن رضوانی رئیس، علی آبادی نایب رئیس و اسکندری دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو دیدار و گفتگو کردند.

محسن رضوانی ضمن خوشامدگویی اعضای فدراسیون را معرفی کرد و با اشاره به ارتباطات ورزشی که تاکنون با افغانستان داشته اظهار کرد: مشکل شنای افغانستان سخت افزار است و من طبق مکاتبه با فدراسیون جهانی خواستار کمک و حمایت آنان برای ساخت استخرهای سرپوشیده در افغانستان شدم.

وی تاکید کرد: انتخابات کنگره جهانی شنا به زودی( ۵ ژوئن) در دوحه برگزار می شود، از آنجاییکه ما ایرانیان به افغانستانی ها عرق داریم و آماده ایم تا هرگونه کمکی که نیاز دارید طی چندروزی که در دوحه هستیم مطرح کنیم و حمایت های لازم را از شما خواهیم کرد؛ ایران همانند یک برادر در کنار افغانستان است و هرگونه کمک و حمایتی نیاز باشد دریغ نمی کند.

در ادامه نشست دکتر یونس ضمن تشکر گفت: در افغانستان شنا علاقمندان زیادی دارد و خوشبختانه سرمایه گذاری های بسیاری شده است اما متاسفانه این علاقمندی در حد تفریح است و ما در تلاش هستیم تا از سمت تفریحی این رشته را به سمت حرفه ای و رقابتی نزدیک کنیم.
وی تاکید کرد: کمیته ملی المپیک افغانستان هرگونه تلاش برای برطرف شدن مشکل شنا انجام می دهد و از شما نیز خواستاریم تا در این مهم ما را حمایت کنید.  

در ادامه دبیرکل کمیته ملی المپیک افغانستان در خواست هایی از جمله حضور مدرسان ایرانی در دوره های المپیک سولیداریتی این کشور مطرح کرد که مقرر شد با سایر پیشنهادات و درخواست ها بصورت مکتوب ارسال شود.

همچنین فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته با اشاره به تاکید دکتر صالحی امیری بر همکاری با ورزش افغانستان طبق تفاهم نامه مشترک افزود: کمیته ملی المپیک تاکید دارد تا برای همکاری و حمایت از افغانستان باری بر دوش فدراسیون ها نباشد و قول مساعد می دهیم که هرگونه اسکان و نیازی که  ورزشکاران افغانستانی دارند را کمیته ملی المپیک متقبل می شود.

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.