در نشست میرجلیلی با حیدری مطرح شد؛تاکید بر برگزاری یادآوره شهدای غواص

در نشست میرجلیلی با حیدری مطرح شد؛تاکید بر برگزاری یادآوره شهدای غواص
برگزاری یادآوره شهدای غواص و گسترش نیروهای آموزش دیده نجات غریق و غواصی از طریق تعامل با سازمان بسیج ورزشکاران موضوعاتی بود که در دیدار رئیس این سازمان با رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون نجات غریق و غواصی، مهدی میر جلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با حضور در فدراسیون نجات غریق و غواصی با مهدی حیدری رئیس این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور هاشم محتشمی سرپرست دبیری فدراسیون برگزار شد، صحبت هایی پیرامون همکاری فدراسیون نجات غریق و غواصی و سازمان بسیج ورزشکاران در راستای توسعه تعامل دو نهاد و همکاری فی مابین در زمینه های مختلف مطرح و پیشنهادات مطرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکید مهدی حیدری بر گسترش نیروهای آموزش دیده نجات غریق و غواصی

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در این نشست بر این نکته تاکید داشت که فدراسیون ما یک فدراسیون آموزشی و امدادی است و همین مسئله این فدراسیون را خاص کرده است.

وی با یادآوری خدماتی که منجیان غریق و غواصان در حوادث طبیعی سالهای اخیر به هموطنان ارائه نمودند عنوان نمود به دنبال گسترش نیروهای آموزش دیده هستیم که در کنار سایر نیروهای امدادی به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به انتصاب حبیب طلوعی آذر به عنوان مسئول کمیته بسیج این فدراسیون خاطرنشان کرد: او از جنس بسیج و نجات غریق است و همین مسئله در پیشبرد اهداف مثرثمر خواهد بود.

حیدری در همین زمینه پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی ویژه بسیجیان را مطرح کرد و گفت: یک گروه عملیات بحران برای رودخانه تشکیل شده است. ترکیب این گروه متشکل از نیروهای  بسیج، هلال احمر و... است که با اصول  نجات غریق و غواصی آشنایی دارند. در کل با همکاری سه کمیته بسیج، ایثارگران و فرهنگی می توانیم گام های بزرگی برداریم.

پیشنهاد برگزاری مسابقه ویژه شهدای غواص دیگر موضوعی بود که توسط مهدی حیدری مطرح شد.

پیشنهاد رئیس سازمان بسیج ورزشکاران برای برگزاری یادآوره شهدای غواص

در ادامه این نشست مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در راستای افزایش ظرفیت همکاری میان این سازمان و فدراسیون نجات غریق پیشنهاداتی مطرح کرد و از جمله اینکه در سفرهای استانی تعامل لازم بین مسئولین بسیج ورزشکاران استانی و هیأت های نجات غریق و غواصی به منظور فعالیت های مشترک فراهم گردد.

وی با بیان اینکه بسیج از ظرفیت حقوقی خوبی به واسطه حضور برخی حقوقدانان برخوردار است، یادآور شد: برای رسیدگی به مشکلات حقوقی منجیان غریق می توان از این ظرفیت استاده کرد.

میرجلیلی با تاکید بر تعامل نیروهای نجات غریق و غواص و بسیج ورزشکاران در سطح استانی، طرح تشکیل یگان های تخصصی غواصی و امدادی  و در راستای آن تشکیل تیم ۹ نفره امداد و نجات در سطح استان ها را مطرح کرد تا زمان بروز حوادث بتوانند کمک رسان باشند.

بازدید از مناطق جنگی (راهیان نو) و برگزاری یادواره شهدای غواص از دیگر پیشنهاداتی بود که رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مطرح کرد. وی همچنین خواستار ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در راستای کمک های مومنانه شد که توسط برخی هیات های استانی نجات غریق و غواصی انجام شده است.

میرجلیلی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای بسیجیان که توسط رئیس فدراسیون مطرح شد، استقبال کرد و لزوم انجام آن را تعامل با استان ها عنوان کرد.

در پایان این نشست طرفین پیگیری پیشنهادهای مطرح شده برای اجرا و گسترش هم افزایی میان فدراسیون نجات غریق و غواصی و سازمان بسیج ورزشکاران تاکید کردند.
۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.