آخرین نشست کمیسیون برگزاری کمیته بین المللی المپیک برای بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020توکیو برگزار شد

آخرین نشست کمیسیون برگزاری کمیته بین المللی المپیک برای بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020توکیو برگزار شد
 
یازدهمین و آخرین نشست کمیسیون برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک با حضور توماس باخ و رئیس توکیو 2020   و رئیس کمیسیون برگزاری بازیها برگزار شد . 
به گزارش روابط عمومی؛  در بخش آغازین نشست،رئیس کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ با تلاش بر تمرکز بر فعالیتهای انجامشـده در ایـن   دوره بسیار مهم برای شروع بازیها اظهار داشت: تنها 65روز به افتتاحیه مانده است. تمـامی ورزشـکاران دنیـا از آمـادگی     دیجیتال ژاپن استقبال کرده اند و میخواهند که در فضای امن و ایمن بازیها درخشش خود را نشان دهند.توکیو 2020اکنون در مرحله انتقال و گذاراست . 
 رئیس کمیته بین المللی با  تأکیـد برفراهم بودن شرایطی امن و ایمن در دهکده بازیها اظهار داشت :تا کنون  75درصـد سـاکنان دهکـده    المپیک واکسینه شده ا ند و مطمئناًتا زمان بازیها این رقم به بیش از 80درصد میرسد.
جان کوتز ،رئیس کمیسیون برگزاری بازیهای المپیک 2020نیز در این نشست  اظهار داشت: روشن است کـه ایـن بـازی   هـا بـرای تمـامی    شرکت کنندگان و نیز شهروندان ژاپنی ایمن و امن خواهد بود. بعد از نزدیک به هشت سال فعالیت بسیار زیاد و برنامهریزی، خط پایانی نزدیک است. این اذعانی است بر فعالیت سخت سازماندهندگان توکیو 2020از جمله دولت ژاپن، دولت محلـی  توکیو و مردم این کشور واکنون میتوانیم با اطمینان از برگزاری افتتاحیه در تاریخ 23جولای سخن بگوییم. همکاری ما با همکاران ژاپنی برای برگزاری ایمن و امن بازیها برای همه افراد ،ادامه دارد.
سیکو هاشیموتو، رئیس توکیو 2020، نیز در ادامه افزود : از زمان انتصاب من به این جایگاه سه ماه گذشته است و دو مـاه  نیز به شروع بازیها زمان مانده است. آمادگی برای برگزاری امن و ایمن بازیها همچنان مد نظر است اما میدانم که برای تضمین احساس امنیت و ایمنی مردم ژاپن و توکیو باید تلاش بیشتری انجام شود. برای پاسخ به تمام نگرانیها برنامههای ما در سه حوزه خواهد بود: نخست: محدودیت در تعداد شرکتکنندگان ورودی به ژاپن، دوم: اجبار بـر اجـرای دسـتورالعمل    پایش سلامت و سوم: بررسی و تجدیدنظر درباره سامانه پزشکی دوره بازیها. در 63روز باقی مانـده بـه بـازی   هـا تـلاش   مداومی برای بهکارگیری این سه برنامه خواهیم داشت.علاوه بر پیشرفتهای مربوط به واکسیناسیون و درک شرایط موجود در ژاپن، در جلسه اعلام شـد کـه کمیتـه بـین    المللـی  المپیک در حال حاضر با همکاران ژاپنی خود در کمیته برگزاری در تلاش است تا بر اساس برنامهایازکارکنان پزشـکی و  درمانی خارج از ژاپن برای حمایت از ایمنی و امنیت برگزاری بازیها بهرهگیرد.از جمله اقدامات به کار گرفته شده میتوان به برگزاری رویدادهای آزمایشی در ژاپن اشاره کرد که در تمامی آنهـا اقـدامات   پیشگیرانه از کووید-19برای برگزاری ایمن آنها به کار گرفته شد. برخی فدراسیونهای بین المللی نیز در هفته های گذشته موفق شده ا ند رویدادهای انتخابی خود را در ژاپن برگزار نمایند. تمامی این رویدادها منجر به واکنش مثبت فدراسـیون هـای بین المللی و ورزشکاران شده است. 
وی ادامه داد:  کمیسیون برگزاری دلگرم به برگزاری رویدادهای ورزشی بسیاری است که که به طور موفقیت آمیزی در سراسر دنیـا انجـام گرفت که بر اساس آن بیش از 54000ورزشکار در بیش از 430رویداد اصلی ورزشی از سپتامبر 2020رقابت کـرده انـد و  تمامی آنها به صورت امن و ایمن انجام گرفته است.
رئیس المپیک 2020 با اشاره به اینکه  در این مرحله 72درصد از ورزشکاران یا بیش از 8000ورزشکار برای بازیهای تابستانی انتخاب شده اند که یازده رشته ورزشی را شامل میشود افزود : سایرین نیز از میان رتبهداران جهانی (20درصد) و فینال رویدادهای انتخابی (8درصد) خواهند بود.
با انتشار آخرین نسخه کتاب بازیها در ژوئن، توکیو 2020تبیین نمود که تیمهای این بازیها در حـال حاضـر تمـام ایـن     سیاستها و شیوه ها را در حین آمادگی برای شرکت در بازیها در هفتـه هـای بـاقی مانـده بـه کـار گرفتـه      انـد. همچنـین   به روزرسانی هایی در برنامه های حامیان مالی محلی و بین المللی انجام شده است که با برگزارکننـدگان بـازی  هـا همکـاری   نزدیکی دارند. اهالی رسانه نیز با نزدیک شدن به بازیها مشغولیت بیشتری یافته اند.اکنون با پایان آخرین نشست کمیسیون برگزاری، سازماندهندگان تمام تمرکز خود را بر برگزاری و میزبـانی بـه  یادمانـدنی  بازیهای المپیک و پارالمپیک در این تابستان معطوف کرده اند.
 
۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.