افشارزاده: IOC درسنگاپور به دنبال آموزش روح المپیزم است/سیاست گذاری در فوتبال المپیک نوجوانان با خود فیفاست

افشارزاده: IOC درسنگاپور به دنبال آموزش روح المپیزم است/سیاست گذاری در فوتبال المپیک نوجوانان با خود فیفاست
دبیر کل کمیته المپیک گفت:کمیته بین المللی المپیک با برپایی بازیهای المپیک نوجوانان به دنبال ایجاد تحرک در قشر نوجوان و جوان دنیا و همچنین آموزش روح المپیزم در بین آنهاست.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نگاهی گذرا به رفتار و برنامه های روزانه نوجوانان و جوانان کل دنیا حتی کشور خود ما، انگیزه و هدف مسئولان IOCاز برپایی بازیهای المپیک در سطح نوجوانان را نمایان می سازد. متاسفانه امروزه شاهدیم که قشر نوجوان در کل دنیا به جای تحرک، ورزش و فعالیتهای جسمانی به بازیهای رایانه ای،اینترنتی و کامپیوتری روی آورده و همین موضوع باعث شده تا هم از لحاظ جسمانی و هم روحی و روانی با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.
وی ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک بعنوان متولی اصلی ورزش در جهان رفع این مشکل و ایجاد شور و نشاط در این قشر از جامعه جهانی را مد نظر قرار داده و با برنامه ریزی دقیق سعی دارد ضمن ایجاد حس رقابت ورزشی، روح المپیزم را از طریق جوانان و نوجوانان جهانی کرده و به دل خانواده ها ببرد.
افشارزاده با تاکید بر اینکه در المپیک نوجوانان اولویت دوستی و برادری است تا رقابت اظهار داشت: کمیته بین المللی المپیک با برپایی این دوره از بازیها سعی خواهد کرد تا ضمن ایجاد رقابت در قشر جوان، روح برادری و برابری را با آموزشهای سمعی و بصری و ادراکی در میان آنان ایجاد کند و با وسیله قرار دادن مسابقات و پیکارها، روح المپیزم را در دل قشر آینده ساز کشورها نهادینه کند.
به گفته دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در این دوره از بازیها برنامه های فرهنگی و آموزشی بخش مهمی از بازیها را تشکیل می دهد و از درجه اهمیت بیشتری نسبت به جنبه رقابتی بازیها برخوردار است؛ بدین شکل که ورزشکاران ملزم به حضور تمام وقت(از افتتاحیه تا اختتامیه) در محل برگزاری مسابقات هستند و باید حتما قبل و بعد از برپایی مسابقاتشان در این کلاسها و دوره های آموزشی شرکت کنند. از جمله این برنامه های فرهنگی می توان به ایجاد 205 کیوسک معرفی کشورها و معرفی جنبه های اقلیمی، تاریخی و فرهنگی بازیهای سنتی و فعالیت های سرگرمی،برپایی کارگاه های آموزشی (نقاشی، بازی کامپیوتری، تغذیه )، گفتگو با قهرمانان و تمرین مصاحبه (داخل دهکده)،فعالیت های استعدادیابی (داخل دهکده)و تشکیل دهکده فرهنگی جهانی اشاره کرد.
وی در خصوص خبر حذف سهیمه تیم ملی دختران کشورمان از حضور در این دوره از بازیها تصریح کرد: مرجع اصلی برگزاری بازیهای المپیک  IOC  بوده و هست اما موضوع اینجاست که سیاست گذاری در رشته های مختلف و تصمیم گیری های فنی با فدراسیون های جهانی می باشد. یعنی اینکه در خصوص رقابتهای فوتبال بازیهای سنگاپور این فیفا است که تصمیم می گیرد مسابقات با چه شکل و محتوایی و با چه نوع پوشش و سیستمی برگزار شود.حال فیفا در این دوره از بازیها قانون خود در خصوص حجاب را  لازم الاجرا دانسته و همین موضوع خود به بخود سهمیه ما در فوتبال بانوان را از بین می برد.
وی در پایان گفت: به 5 نهاد بین المللی از جمله IOC، OCA و FIFA نامه های جداگانه نوشته ایم و خواستار بازنگری در این تصمیم و قانون فدراسیون فوتبال شده ایم که علیرغم شانس کم برای حل این مشکل منتظر رسیدن پاسخ مسئولین این نهادها هستیم.

   
۱۵ فروردین ۱۳۸۹ ۰۸:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.