در اعتراض به حذف تیم ملی فوتبال بانوان ایران از المپیک سنگاپور؛کمیته المپیک به 5 نهاد بین المللی ورزش نامه نوشت

در اعتراض به حذف تیم ملی فوتبال بانوان ایران از المپیک سنگاپور؛کمیته المپیک به 5 نهاد بین المللی ورزش نامه نوشت
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال نامه ای به 5 نهاد بین المللی ورزش، خواستار پیگیری و تجدید نظر در تصمیم فیفا مبنی بر حذف سهمیه تیم ملی بانوان ایران از حضور در المپیک نوجوانان سنگاپور شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی فوتبال(fifa)،کمیته بین المللی المپیک(ioc)،شورای المپیک آسیا(oca)،اتحادیه جهانی کمیته های المپیک(anoc) و کنفدراسیون فوتبال آسیا(afc) ضمن اعلام اعتراض بموجب حذف سهمیه تیم ملی فوتبال بانوان ایران از حضور در المپیک نوجوانان 2010 سنگاپور، خواستار تجدید نظر و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان این ارگانها شد.
در این نامه که به امضای افشارزاده دبیر کل کمیته المپیک کشورمان و رئیس کمیته اطلاعات آمار شورای المپیک آسیا رسیده آمده است:

جناب آقای پره میرو
مدیر روابط و امور کمیته های ملی المپیک
کمیته بین المللی المپیک


پیرو مکاتبه واصله از فیفا مبنی بر تصمیم اخیر کمیته اجرایی آن فدراسیون برای محرومیت تیم بانوان جمهوری اسلامی ایران از شرکت در مسابقات المپیک نوجوانان سنگاپور، همانطور که مطلع هستید، حجاب مقوله‌ای مرتبط با فرهنگ اسلامی است که بدون آن زنان مسلمان نمی توانند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت نمایند و کمیته بین‌المللی المپیک و فیفا در هنگام تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب  تیم فوتبال بانوان ایران برای حضور در بازیهای المپیک نوجوانان به این مسئله واقف بوده و با علم کامل به این موضوع تیم فوتبال بانوان ایران را انتخاب نمودند.

اکنون که تیم مذکور علیرغم تعطیلات سال نو ایرانی در اردوهای آمادگی فشرده حضور داشته است و این مسئله به طور گسترده در رسانه های گروهی مطرح شده است، این تصمیم غیر قابل توجیه فیفا برای ورزش کشور ما مشکل آفرین خواهد بود. از سوی دیگر تصمیم کمیته اجرایی فیفا دائر بر عدم شرکت تیم فوتبال بانوان ایران در بازیهای مذکور در حالی اتخاذ شده است که تقریباً اکثر فدراسیون های بین المللی با حضور زنان مسلمان با حجاب اسلامی در بازیهای المپیک و مسابقات قهرمانی جهان موافقت نموده اند و طبق منشور المپیک هر فرد صرف نظر از جنسیت، نژاد و ... حق حضور در عرصه ورزش را دارد.
لذا خواهشمند است ضمن اتخاذ تمهیدات لازم ترتیبی اتخاذ گردد که فیفا در این مورد تجدید نظر نموده  و تیم فوتبال بانوان کشورمان بتواند مانند سایر تیم ها فارغ از هر گونه عمل تبعیض آمیز در این بازیها شرکت نماید.
در همین راستا فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی نیز در خصوص ‌جزئیات حجاب مورد استفاده تیم بانوان با فیفا مکاتبه خواهد نمود و از لحاظ فنی نشان خواهد داد که این حجاب اساسا با قانون 4 مسابقات فوتبال مغایرت ندارد مشروط بر آنکه فیفا با دیدی منطقی انعطاف لازم را در این خصوص بکار گرفته و با محروم کردن ورزشکاران زن از شرکت در مسابقات فیفا و المپیک، ورزش در کشورهای مسلمان را تضعیف ننماید.

قبلاً از مساعدت و همکاری جنابعالی کمال تشکر را دارد.

با احترام
بهرام افشارزاده
دبیر کل کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران


۱۵ فروردین ۱۳۸۹ ۰۸:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.