کسب سهمیه المپیک ناهید کیانی و تبریک کمیته ملی المپیک

کسب سهمیه المپیک ناهید کیانی و تبریک کمیته ملی المپیک
کمیته ملی المپیک کسب سهمیه المپیک توسط ناهید کیانی در رقابت های کسب سهمیه آسیایی اردن را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک:در متن پیام تبریک فوق آمده است؛رقابت های جانانه هوگوپوشان بانوان کشورمان در رقابت های اردن و کسب سهمیه المپیک توسط ناهید کیانی نماینده شایسته کشورمان در این رقابت ها مایه مباهات ملت بزرگ ایران شد.
ضمن تبریک این موفقیت برای مجموعه پرتلاش و زحمتکش فدراسیون،کادر فنی وقهرمانان عزیز، برای تیم ملی تکواندو در بازیهای المپیک توکیو آرزوی موفقیت دارد.
گفتنی است
مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84 تکواندوکار از 28 کشور از روز گذشته (جمعه – 31 اردیبهشت‌ماه) به مدت دو روز و به میزبانی "امان" اردن و در سالن "کمپینسکی" در حال برگزاری است تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را بدست می‌آورند، مشخص شود.

امروز و در روز دوم و پایانی، رقابت‌های اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار شد؛ ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم نماینده ایران بود که موفق شد سهمیه المپیک توکیو را بدست آورد.

کیانی نماینده وزن دوم المپیکی تکواندو کشورمان در اولین دیدار توانست نماینده هنگ کنگ را ۱۴ بر صفر شکست دهد و راهی مرحله بعد شود؛ وی در ادامه به مصاف "فاناپا هارنسوجین" از تایلند دارنده طلای قهرمانی جهان و طلا و نقره قهرمانی آسیا رفت و در دیداری حساس و نفس گیر با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به برتری رسید.

هوگوپوش وزن 57- کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی با نماینده میزبان مبارزه کرد که این دیدار را نیز با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع خود به پایان رساند و با راهیابی به مرحله فینال موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

تکواندوکارانی که به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند مجوز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را بدست می‌آورند و برهمین اساس مبارزات مرحله فینال انجام نمی‌شود.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ تکواندو تاکنون موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی و دو سهمیه پارالمپیک توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی شده است.

همچنین فردا (یکشنبه – 2 خردادماه) مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو برگزار می‌شود که فاطمه دودانگه و رایحه شهاب دو نماینده کشورمان در این رقابت‌ها هستند.
۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.