چین و چروک بر صورت اقتصاد میزبان توکیو2020

چین و چروک بر صورت اقتصاد میزبان توکیو2020
اقتصاد ژاپن مجددا به روند انقباضی بازگشته است زیرا نبرد بازی های المپیک و پارالمپیک برای مهار ویروس کرونا توام با خسارات مالی و اقتصادی برای دومین اقتصاد جهان به شمار می رود.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از رویترز، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست سال 2021 بهمیزان 1.3 درصد کاهش یافته که معادل کاهش بیش از پنج درصدی با نرخ سالانه است. ارقام جدید بهبود سه ماهه قبلی را زمانی که تولید نسبت به گذشته با سه درصد رشد بهتر از حد انتظار افزایش یافته است وارونه نشان می دهند.  حتی این موضوع برای جلوگیری از روند انقباضی سالانه بیش از چهار درصد برای سال 2020 کافی نبوده است ، سالی که ژاپن در ابتدا انتظار داشت از ورزشکاران جهان در بزرگترین رویداد ورزشی جهان استقبال کند.
با قرارگیری در مسیر کند استفاده از واکسن؛ محدودیت های کرونایی در چندین منطقه از ژاپن همچنان در دست اقدام است. شهر شمالی ساپورو - میزبان مسابقات ماراتن و پیاده روی المپیک نیز اخیراً به وضعیت اضطراری گسترده ای پیوست زیرا این منطقه نیز به جمع محدودیت های قرنطینه سراسری ژاپن در مناطق هوکایدو ، اوکایاما و هیروشیما اضافه شده است. تحت شرایط اضطراری ، از مراکز سرو اغذیه خواسته می شود تا ساعت 8 شب تعطیل شوند در حالی که مغازه ها و سینماها نیز به طور موقت تعطیل شده اند.
به نظر می رسد چنین محدودیت هایی در سه ماهه دوم و تمام سال؛ در روند تولید ناخالص داخلی 2021 منعکس شده است. ارقام جدید اقتصادی در آستانه نشست سه روزه کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی المپیک که نظارت برای اطمینان از ادامه بازی های را می تواند علیرغم مشکلات شدید ناشی از همه گیری کووید19 تحت تاثیر قراردهد؛ منتشر گردید. همچنین، نظرسنجی ها بارها نشان داده اند که اکثر مردم ژاپن نمی خواهند این رویداد مطابق با برنامه جدید پیش برود و موجی از مخالفت های عمومی در این کشور همچنان در مقابل توکیو2020 قراردارد. پیش بینی می شود که با برگزاری انتخابات عمومی قبل از پایان سال ، وضعیت دولت ژاپن در موقعیتی دشوار قرار گیرد.
 
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.