پیام صلح مشعل المپیک از زبان باخ

پیام صلح مشعل المپیک از زبان باخ
توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک با ارسال پیامی ورود مشعل المپیک به هیروشیما را "یک فراخوان جهانی برای صلح" توصیف کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از IOC؛ باخ در ابتدا امیدوار بود که طی هفته جاری به ژاپن سفر کند تا مصادف با عبور مشعل از هیروشیما باشد ، جایی که در 6 آگوست سال 1945 یک بمب افکن آمریکایی بمب اورانیوم را بر فراز شهر انداخت و حدود 140000 نفر در دم کشته شد. اما وضعیت اضطراری اعمال شده در منطقه در پاسخ به بحران کووید19 منجر به لغو سفر باخ شد. این مراسم حمل مشعل در زیر آسمان های بارانی و در محیط بسته پارک یادبود صلح هیروشیما برگزار گردید و پیام باخ در یک مراسم کوتاه خوانده شد. باخ در این پیام گفت: "چه لحظه ای بهتر و چه مکانی بهتر از ورود شعله المپیک به هیروشیما ، شهر صلح شما ، تا ما به صدای خود بپیوندیم.
از هیروشیما ، شعله المپیک این پیام قدرتمند صلح را به توکیو و سپس ، از توکیو ، در 23 جولای ، به کل جهان منتقل خواهد کرد. بنابراین اکنون می خواهیم شعله صلح هیروشیما و شعله المپیک را در فراخوان جهانی خود برای صلح متحد کنیم.
این مأموریت صلح در قلب بازی های المپیک قرار دارد که همه جهان را در همه تنوع ما متحد می کند. ماموریت ما برای صلح توسط سازمان ملل که قطعنامه آتش بس المپیک را قبل از هر دوره از بازی های المپیک با اجماع تصویب می کند نیز تأیید شده است".  تاکاهیرو آرای ، ستاره بیس بال المپیکی در سال 2008، مشعل را در مقابل بنای یادبود صلح هیروشیما حمل کرد. مراسم حمل مشعل از طریق پارک صلح هیروشیما توسط تاکایوکی ساکای 74 ساله آغاز شد. برادر فقید او یوشینوری برای ؤوشن کردن آتشدان المپیک در بازی های 1964 توکیو به عنوان نمادی از نسل جوان در ژاپن انتخاب شد زیرا وی در روز بمباران هیروشیما متولد شده بود.
 
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.