پایان دومین وبینار مبانی و آشنایی با ابعاد مختلف حفاظت از ورزشکاران در مقابل آزار، اذیت و سوء استفاده در ورزش

پایان دومین وبینار مبانی و آشنایی با ابعاد مختلف حفاظت از ورزشکاران در مقابل آزار، اذیت و سوء استفاده در ورزش

در روز پایانی از وبینار مبانی و آشنایی با ابعاد مختلف حفاظت از ورزشکاران در مقابل آزار، اذیت و سوء استفاده در ورزش، ابعاد سوء استفاده های روانی از ورزشکاران و مسائل فرهنگی و بومی حفاظت از ورزشکاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر ناهید کریمی نایب رئیس شورای حفاظت از ورزشکاران و مدیر بخش آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک در خصوص این وبینار گفت: شورای حفاظت از ورزشکاران در مقابل آزار، اذیت و سوء استفاده در ورزش در سال 1398 تشکیل و پس از برنامه ریزی و جمع بندی های لازم، با تأکید بر بحث آموزش برای مخاطبان خود از جمله مسئولین فدراسیون ها، مربیان و ورزشکاران کار خود را آغاز کرد.
در همین راستا و بر اساس درجه اهمیت، پس از برگزاری اولین وبینار آموزشی خود در سال 1399 که به روسا و نواب رئیس فدراسیون ها اختصاص داشت، با برنامه ریزی های انجام گرفته در آغاز سال 1400 دومین وبینار آموزشی و اطلاع رسانی خود را به ورزشکاران ملی اختصاص داد.
دکتر ناهید کریمی افزود: پس از اعلام فراخوان و اطلاع رسانی به کلیه فدراسیون های ذینفع، این فدراسیون ها نسبت به اعلام اسامی ورزشکاران برای حضور در وبینار مذکور اقدام و این کارگاه آموشی در تاریخ های 26 تا 28 اردیبهشت با حضور 55 ورزشکار از رشته های مختلف ورزشی و به صورت آنلاین برگزار شد.
در روز اول وبینار فوق، مباحث المپیک 2020 توکیو و مسئله حفاظت از ورزشکاران و همچنین رویکرد ملی و بین المللی این مسئله توسط آقای فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک و آقایان ساعی و حسنی پور از کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک به مخاطبین وبینار ارائه شد.
کریمی در ادامه ابراز داشت: در روز دوم، تمامی دستورالعمل ها، اسناد و توصیه های بالا دستی و رویکرد ملی آن در طی یکسال و نیمی که از تشکیل شورا گذشته است توسط دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و نایب رئیس شورای سیاست گذاری حفاظت از ورزشکاران مطرح شد و در ادامه خانم دکتر مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک و معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص موضوع زنان ورزشکار و حفاظت از ورزشکاران مطالبی را ارائه داد.
در روز پایانی نیز در ابتدا دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی و رئیس کمیسیون روانشناسی ورزشی کمیته ملی المپیک به موضوع ابعاد سوء استفاده های روانی از ورزشکاران پرداخت و در ادامه حجت الاسلام نقویان در خصوص مسائل فرهنگی و بومی حفاظت از ورزشکاران به موضوعات مهمی اشاره کرد.
نایب رئیس شورای حفاظت از ورزشکاران و مدیر بخش آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه در آینده ای نزدیک، دوره ها و برنامه های آموزشی تکمیلی توسط شورای مذکور برای ورزشکاران برگزار شود گفت: مربیان و مدیران ورزشی مخاطبان بعدی این برنامه را تشکیل خواهند داد.
منابع اطلاعاتی لازم برای ورزشکاران که در این وبینار مطرح شد، بر روی وبسایت آکادمی ملی المپیک درج و در دسترس این عزیزان قرار گرفته است.
شایان ذکر است مدیریت و هماهنگی کلیه نشست ها در وبینار فوق بر عهده دکتر ناهید کریمی بود که به گفته وی در جریان این وبینار با بازخوردهای خوبی از سوی شرکت کنندگان همراه بود.
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.