پایان مسابقات لیگ کاراته وان لیسبون ۲۰۲۱

پایان مسابقات لیگ کاراته وان لیسبون ۲۰۲۱

کسب چهار مدال(یک طلا،یک نقره و دو برنز) حاصل کار کاروان ایران در مسابقات لیگ کاراته وان لیسبون ۲۰۲۱ بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، پرونده رقابت های کاراته وان لیسبون ۲۰۲۱ امشب بسته شد. برای ایران در این رقابتها ذبیح الله پورشیب طلایی شد. بهمن عسگری به مدال نقره رسید و حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده نیز به مدال برنز دست یافتند.

سارا بهمنیار نیز در این رقابتها سهمیه المپیکی اش قطعی شد. همچنین در این مسابقات نماینده نهایی کاراته ایران برای سهمیه وزن ۷۵+ مردان در المپیک مشخص نشد. بدین ترتیب باید منتظر برگزاری رقابتهای قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ در اواخر اردیبهشت ماه بود تا مشخص شود از میان ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده کدام کاراته کا راهی المپیک می شود.

کاراته ایران پیش از این توسط بهمن عسگری و حمیده عباسعلی موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود.

اما در رده بندی مجموع مردان و زنان مسابقات، ترکیه با کسب ۳ مدال طلا و ۶ مدال برنز اول شد. ایتالیا با یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز در رده دوم ایستاد. اسپانیا با یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۴ مدال برنز سوم شد و تیم‌های ایران و ژاپن با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

در بخش مردان تیم ملی کاراته ایران با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز بهترین عملکرد را در میان تمام تیم های شرکت کننده داشت.

در آخرین روز از رقابت های کاراته وان لیسبون 2021 نمایندگان ایران شامل، ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده ، بهمن عسگری، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی به روی تاتامی رفتند که نتایج کامل آن به شرح زیر است:

در وزن کمتر از 50 کیلوگرم بانوان، سارا بهمنیار برای رسیدن به دیدار رده بندی دور اول استراحت داشت. او در دور دوم مقتدرانه و با نتیجه سه بر صفر از سد جما موراس از اسپانیا گذشت. بهمنیار در دور سوم مقابل جونا تسوکی از فیلیپین دو بر یک شکست خورد. با موفقیت تسوکی، بهمنیار راهی جدول شانس مجدد شد. او در این مرحله رقیب کلمبیایی دانیلا گالگو را پیش رو داشت که چهار بر یک به پیروزی رسید. بهمنیار که با کسب سهمیه قطعی المپیک با فشار روحی کمتری مواجه بود در مرحله بعد به دیدار رادوا سعید رقیب مصری رفت و با پیروزی دو بر صفر راهی دیدار رده بندی شد. بهمنیار مقابل آلکساندرا ریچیا از فرانسه با نتیجه 10 بر 2 شکست خورد و دستش به مدال نرسید.

در وزن کمتر از 61 کیلو گرم بانوان؛ رزیتا علیپور دور اول استراحت داشت. او در دور دوم توانست با نتیجه نزدیک دو بر یک از سد دیانا شوستاک از اوکراین عبور کند. علیپور در دور سوم نیز سه بر صفر مقابل لیما استفانی از برزیل به برتری دست یافت. در دور چهارم علی پور مقابل جیانا لطفی از مصر دو بر صفر شکست خورد و مدال طلا را ازدست داد. با صعود این مصری به فینال علیپور راهی جدول شانس مجدد شد. رزیتا علیپور در ادامه با پیروزی سه بر صفر برابر بیستام سادینی از مراکش به دیدار رده بندی راه یافت. علیپور در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مروه کوبان از ترکیه را پیش رو داشت که در ثانیه های پایانی و در حالی که دو بر صفر پیش بود سه بر دو شکست خورد و دستش از رسیدن به مدال باز ماند.

در وزن بیشتر از 68 کیلو گرم بانوان؛ حمیده عباسعلی دور اول استراحت داشت. او در دور دوم به دلیل عدم حضور اکیلا شعبان از مصر هشت بر صفر برنده شد. عباسعلی در دور سوم مقابل ماریا تورس از اسپانیا یک بر صفر شکست خورد. با راهیابی تورس به فینال عباسعلی، وارد جدول شانس مجدد شد. او در این مرحله ابتدا با نتیجه چهار بر یک مقابل شارلوت گریم از المان برنده شد. عباسعلی برای راهیابی به دیدار رده بندی فابیان کوفمن از سوییس را پیش رو داشت که با پیروزی پنج بر صفر مقابل او به هدفش رسید. او برای کسب مدال برنز به مصاف الینی چاتزیلادو از یونان رفت و با پیروزی سه بر یک به مدالی ارزشمند رسید. حمیده عباسعلی در حالی مدال گرفت که مدت ها با مصدومیت جدی و حتی عمل جراحی مواجه شده بود.

در وزن کمتر از 75 کیلو گرم آقایان؛ بهمن عسگری که سهمیه اش برای المپیک توکیو قطعی شده بود در لیسبون هم پا به میدان گذاشت. او دور اول استراحت کرد. عسگری در دور دوم ایوان کوربائو از بلاروس را سه بر دو شکست داد. او در دور سوم هم پنج بر صفر از سد توماس سیلوا از پرتغال گذشت. عسگری در دور چهارم با نتیجه یک بر صفر مقابل گابور هارسپاتکی به پیروزی رسید. عسگری با پیروز ارزشمند دو بر صفر مقابل استانیسلاو هورنه از اوکراین به فینال رسید. بهمن عسگری در فینال به لوییجی بوسا از ایتالیا با نتیجه سه بر صفر باخت تا مدال نقره کسب کند.

در وزن کمتر از 84 کیلو گرم آقایان، ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته ایران دور نخست استراحت داشت. او در دور دوم در دیداری یک طرفه ده بر صفر مقابل ولید ایورگا از رومانی برنده شد. کاپیتان ایران در دور سوم به نتیجه یک بر یک مقابل آندره تروشانکو رسید و در هانتی به برتری دست یافت تا گامی بلند به سوی طلا بردارد. پورشیب در دور چهارم مقابل والری چوبتار از اوکراین در سنشو(3-3) برنده شد. او در دیدار پای فینال پنج بر صفر از سد فاروق عبدالسلام گذشت. ذبیح الله پورشیب در دیدار نهایی با عدم حضور ریتارو آراگا از ژاپن به دلیل مصدومیت به مدال طلا رسید. این در حالی بود که پور شیب پیش از این در سال 2019 در روسیه بر این رقیب غلبه کرده بود.

در وزن بیشتر از 84 کیلو گرم آقایان، سجاد گنج زاده قهرمان ارزنده کشورمان دور اول استراحت داشت. او در دور دوم توانست با نتیجه قاطع هشت بر صفر از سد رواری داگال از ایرلند عبور کند. آلکسی ودچیتس از بلاروس در دور سوم رقیب سجاد بود که نتیجه هفت بر سه به سود گنج زاده شد. قهرمان ایران در دور چهارم با نتیجه دو بر یک آنجلو کواسیک از کرواسی را برد تا یک گام به مدال طلا نزدیک تر شود. اما در بازی پای فینال گنج زاده در برابر گوگیتا ارکانیا از گرجستان به نتیجه ای بهتر از 3-3 دست نیافت و در سنشو دیدار را واگذار کرد. گنج زاده در دیدار رده بندی مقابل مهدی فیلالی از فرانسه به میدان رفت و با پیروزی 3-2 مدال برنز گرفت.

ملی پوشان کاراته کشورمان پس از کسب یک سهمیه المپیک، یک طلا، یک نقره و دو برنز، ساعت ۵:۳۰ صبح روز سه شنبه وارد تهران می شوند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۷:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.