پیشتازی قهرمانان جهان در لیگ کاراته وان لیسبون

پیشتازی قهرمانان جهان در لیگ کاراته وان لیسبون
برندگان بزرگ در روز افتتاحیه آخرین رویداد کاراته وان لیگ برتر با درخشش راهی دور حذفی شدند. کاراته وان رویداد مهمی در مسیر نخستین حضور کاراته در بازی های المپیک به شمار می رود.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید اسپرت؛ در بخش کومیته مردان وزن منهای 67 کیلوگرم قهرمان جهان استیون داکوستا از فرانسه نمایش خوبی داشت و با حذف بوراک اویگور از ترکیه با نتیجه نزدیم 1 برصفر به فینال رسید. داکوستا پس شکست علی الساوی از مصر با نتیجه 5-4 در آخرین ثانیه های مسابقه خود با یک امتیاز یوکو دیرهنگام ، با عبدالرحمان الماساتفا از اردن روبرو خواهدشد.
  در بخش کومیته زنان وزن منهای 55 کیلوگرم آنژلیکا ترلیوگا از اوکراین پس از شکست دادن یانا مسراشمیدت از آلمان با نتیجه 4-2 به فینال رسید. حریف وی یاسمین عطیه از مصر خواهد بود که یکی از بهترین نمایش های کاراته وان را با برد 8 بر صفر مقابل توبا یاکان از ترکیه ارائه داده است. در بخش فینال کاتای بانوان هیکارو اونو از ژاپن  با 26.28 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است  و به مصاف مو شونگ گریس لاو از هنگ کنگ می رود که او نیز با جمع 25.66 امتیاز در صدر گروه خود ایستاده است. در کومیته منهای 60 کیلوگرم، کالویس کالنینز از لتونی بازگشت قابل توجهی را برای تثبیت جایگاه خود در فینال انجام داد. قهرمان سابق اروپا پیش از بازگرداندن نتیجه به نفع خود با امتیاز 4-1 مغلوب کاریمه ابوئیته مصری شده بود. کالنینز پس از برد در برابر دارخان اسدیلوف، به مصاف قیصر آلپیسبائیر هموطن وی از قزاقستان می رود.
در دسته کومیته منهای 75 کیلوگرم کومیته مردان ، لوئیجی بوسا از ایتالیا به نمایش چشمگیر خود ادامه داد وی با قهرمانی در در مسابقات لیگ برتر کاراته وان در استانبول؛ اینبار نیز با غلبه بر بیباریس ژانگبیر از قزاقستان به فینال در لیسبون رسید. بوسا در فینال به مصاف بهمن عسگری قهرمان فعلی جهان و صدرنشین جدول رده بندی المپیک از ایران می رود.
 
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.