بازگشت تیم ملی تیراندازی از مسابقات جهانی استرالیا

تیم ملی تفنگ و تپانچه ایران که در قالب 10 تیرانداز زن و 4 تیرانداز مرد 23 اسفندماه سال گذشته تهران را به مقصد سیدنی ‌ترک کرده بود تا در مسابقات جهانی تفنگ و تپانچه استرالیا شرکت کند، با کسب نتایج قابل توجه به کشورمان بازگشت.


به‌گزارش روابط‌عمومی کمیته ملی المپیک؛ الهه احمدی، مریم طالبی، محجوب جلالی،‌ صابر پرستی، بهناز غلامی، ‌فاطمه حسینی، عمادالدین نراقی،‌ منیره جمور، مه‌لقا جام‌بزرگ،‌ زهرا هاشمی،‌ ابراهیم اینانلو، ‌زینب رمضانی‌، مریم سلطانی و ابراهیم برخورداری تیراندازان اعزامی ایران به این مسابقات بودند.
در این سفر لازلو سوچک به‌‌عنوان سرمربی تیم تفنگ، ولادیمیر گالیا بوویچ به‌عنوان سرمربی تپانچه، بیتا سبزی به‌عنوان مربی، مهدی پورصالحی به‌عنوان مربی و امیر‌محمود ضربتی به‌عنوان سرپرست تیم ملی ایران را همراهی کردند.
اگرچه این مسابقات از 29 اسفندماه سال گذشته به‌طور رسمی گشایش یافت، اما پیکارها عملاً دو روز بعد از افتتاح مسابقات یعنی در روز دوشنبه‌، دوم فروردین ماه سال جاری آغاز شد.
** کسب عنوان پانزدهمی جهان در نخستین روز 
مسابقات با برگزاری پیکارها در رشته تفنگ بادی 10 متر مردان آغاز شد و در این بخش نیز دو نماینده کشورمان ابراهیم اینانلو و صابر پرستی در میدان حاضر شدند.
اگر چه در این روز تیراندازان کشورمان موفق به حضور در جمع 8 نفر برتر راه یافته به مرحله فینال نشدند اما عملکرد قابل توجه‌ای از خود به جای گذاشتند.
براین‌اساس، صابر پرستی با کسب 590 امتیاز پانزدهمی جهان را از آن خود کرد و ابراهیم اینانلو با کسب 583 امتیاز، بیست و سوم جهان شد.
تیراندازانی از چین، هند و استرالیا به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
** درخشش مه لقا جام بزرگ
اما در دومین روز، مسابقات در رشته تفنگ بادی 10 متر زنان، تپانچه 50 متر مردان و تپانچه بادی 10 متر زنان پیگیری شد.
در این روز، مه‌لقا جام‌بزرگ نماینده کشورمان در رشته تفنگ بادی 10 متر زنان خوش درخشید و موفق شد جواز حضور در مرحله فینال را کسب کند.
وی که امید مربیان ایران را برای کسب مدال بالا برده بود، در مرحله فینال با کسب x 34 –397  امتیاز به مقام پنجمی جهان اکتفا کرد.
الهه احمدی و مریم طالبی دو نماینده دیگر کشورمان دراین بخش به ترتیب با کسب 395 و 384 امتیاز عنوان‌های یازدهم و سی‌و‌نهمی جهان را به خود اختصاص دادند.
در این رشته 40 تیرانداز از کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند که نمایندگان کشورهای جمهوری چک، مراکش، ‌آمریکا وچین به ترتیب اول تا چهارم شدند.
اما ساعاتی بعد، مسابقات در رشته تپانچه 50 متر مردان  پیگیری شد و  ابراهیم برخورداری و عمادالدین نراقی نمایندگان کشورمان به ترتیب با کسب 543 و 523 امتیاز عنوان‌های چهاردهم و بیست و سوم جهان را در این رشته به خود اختصاص دادند.
در این قسمت نیز 23 تیرانداز حضور داشتند که نمایندگان کشورهای چین، کره جنوبی و آمریکا به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش تپانچه بادی 10 متر زنان نیز که به‌عنوان مسابقات پایانی روز دوم در آخرین ساعات برگزار شد، ‌فاطمه حسینی، ‌مریم سلطانی و بهناز غلامی سه نماینده کشورمان با کسب 377‌، ‌375 و 366 امتیاز به ترتیب 13، 17 و 25 جهان شدند.
در این رشته 27 تیرانداز از کشورهای مختلف حضور داشتند که نمایندگان کشورهای کره جنوبی،‌ استرالیا و چین به ترتیب اول تا سوم شدند.
**برخورداری هفدهم جهان شد   
سومین روز مسابقات نیز برای کاروان ایران خالی از لطف نبود چرا که در این روز که پیکارها در دو رشته تفنگ درازکش 50 متر و تپانچه بادی 10 متر مردان پیگیری شد، ‌در رشته تفنگ درازکش 50 متر مردان، ابراهیم اینانلو نماینده کشورمان با ثبت 585 امتیاز عنوان 28 جهان را به خود اختصاص داد.
در این رشته که 36 تیرانداز از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند، تیراندازان استرالیا، هند و بلاروس به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در تپانچه بادی 10 متر نیز ابراهیم برخورداری با ثبت 568 امتیاز عنوان هفدهمی جهان را از آن خود کرد و عمادالدین نراقی با ثبت 543 امتیاز مقام 24 جهان را کسب کرد.
در این بخش 26 تیرانداز حضور داشتند.
** مریم طالبی شانزدهم جهان شد
چهارمین روز مسابقات نیز در دو رشته تفنگ 50 متر سه وضعیت و تپانچه 25 متر زنان (دور مقدماتی یا دور دقت) برگزار شد.
در رشته تفنگ 50 متر سه وضعیت، مریم طالبی با کسب 574 امتیاز به مقام 16 جهان رسید و محجوب جلالی با x 20 – 568  به مقام 24 جهان دست یافت و الهه احمدی با کسب x19 – 568 امتیاز، بیست‌و‌پنجم جهان شد.
در این بخش 31 تیرانداز از کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند.
در رشته تپانچه 25 متر زنان نیز فاطمه حسینی، زینب رمضانی و مریم سلطانی سه نماینده کشورمان به ترتیب با کسب x 7 – 285‌، x 7 – 284  و  x  4 -  281 امتیاز عنوان‌های هجدهم‌، بیستم و بیست‌و‌هفتم جهان را در بین 27 تیرانداز کسب کردند.
** زینب رمضانی جبران کرد
اما پنجمین روز مسابقات نیز به برگزاری پیکارها در سه رشته تپانچه 25متر رپید‌فایر زنان (بخش آتش)، تپانچه 25 متر رپید‌فایر مردان(مرحله دقت) و فینال 25 متر تپانچه رپید‌فایر زنان اختصاص داشت.
بخش آتش و فینال تپانچه 25 متر زنان که دور مقدماتی آن دیروز با عنوان دور دقت برگزار شده بود در این روز پیگیری شد و زینب رمضانی نماینده کشورمان موفق شد عنوان چهاردهمی جهان را از آن خود کند.
گفتنی است، وی در دور نخست (بخش دقت) مقام بیستم را به خود اختصاص داده بود.
اما فاطمه حسینی و مریم سلطانی دیگر تیراندازان کشورمان در این بخش با کسب 557  و 527 امتیاز به ترتیب عنوان‌های 24  و 27 جهان را از آن خود کردند.
در این قسمت، تیراندازان صربستان، روسیه و کره‌جنوبی عنوان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش تپانچه 25 متر مردان نیز که در این روز  بخش اول یا بخش دقت آن برگزار شد، تیراندازان چین مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیراندازان آمریکا و هند در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.
** پیگیری نتایج تفنگ 50 متر مردان
ششمین روز مسابقات و هشتمین روز رسمی پیکارها  در رشته تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان پیگیری شد و در این بخش ابراهیم اینانلو با کسب 1117 امتیاز به مقام سی‌امی جهان دست یافت و صابر پرستی دیگر نماینده کشورمان با کسب 1108 امتیاز به مقام 32 جهان رسید.
در این رشته 33 تیرانداز از کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند که تیراندازان کشورهای آمریکا، استرالیا و چین تایپه به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
این مسابقات روز یکشنبه هشتم فروردین‌ماه سال 89 با برپایی مراسم پایانی، به پایان رسید.
۱۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۱:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.