در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش کشور ،با سعید فائقی گفتگو شد

در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش کشور ،با سعید فائقی  گفتگو شد
پروژه تاریخ شفاهی ورزش در بخش مدیران ورزشی با مصاحبه از سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و رئیس فدراسیون وزنه برداری پیگیری شد .
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، سعید فائقی معاون فنی اسبق سازمان تربیت بدنی ،طی سالهای ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ ریاست فدراسیون وزنه برداری را عهده دار بوده  ودر زمان ریاست آقای هاشمی طبا بر سازمان تربیت بدنی به عنوان قائم  مقام این سازمان مسئولیت داشته است.
در ابتدای این مصاحبه تخصصی ،رضا پورعالی مجری  طرح تاریخ شفاهی وزنه برداری گفتگو‌با وی را  به همان دوره دو ساله ریاست ایشان  در  سالهای پایانی جنگ تحمیلی و چند ماه پس از پایان جنگ اختصاص داد . در آن مقطع وزنه برداری با مشکلاتی چون کمبود تجهیزات، فقر امکانات درون اردویی و دوپینگ دست به گریبان بود. سعید فائقی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای عبور از این مشکلات درباره برگزاری تورنمنت بین المللی دهه فجر در دهمین سالگرد انقلاب با حضور رییس و دبیر فدراسیون جهانی در تبریز و همینطور میزبانی تهران از مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در سال ۱۹۸۹ صحبت نمود. او همچنین در این گفتگو به دلایل برکناری اش از سمت ریاست فدراسیون وزنه برداری نیز  پرداخت . 
سپس مصاحبه با وی در پروژه تاریخ شفاهی سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان با مدیریت حبیب هنری ادامه یافت. در این گفتگو به مسایلی همچون توجه به ورزش درتمامی وزارتخانه ها، ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی ، همچنین ارتباط با  رسانه  در دوران تصدی وی و تحول بین تلویزیون و ورزش در خصوص پوشش رسانه ای ،تامین درامد و جذب بودجه و نقش پژوهش های علمی در توسعه صنعت ورزش پرداخته شد.
در راستای اجرای پروژه بزرگ تاریخ شفاهی ورزش کشور تا کنون ۱۵ پروژه تاریخ شفاهی اجرایی شده که تاریخ شفاهی وزنه برداری نخستین مصاحبه و تاریخ شفاهی سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان چهارمین گفتگوی خود را انجام دادند. .
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.