برگزاری نخستین نشست شورای پژوهش و نشر کمیته ملی المپیک در سال جدید با حضور دکتر صالحی امیری

برگزاری نخستین نشست شورای پژوهش و نشر کمیته ملی المپیک در سال جدید با حضور دکتر صالحی امیری
نخستین نشست شورای پژوهش و نشر کمیته ملی المپیک در سال جدید با حضور ریاست کمیته ملی المپیک و اکثریت اعضاء روز گذشته (سه شنبه 31 فروردین) در محل کمیته برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، ناهید کریمی دبیر شورای پژوهش و نشر درباره این نشست گفت: طبق آخرین سیاست گذاری های  نشست شورای پژوهش و نشر در سال 99 مقرر شد که تمامی محورهای پژوهشی  مورد نیاز کمیته و آکادمی ملی المپیک پس از تدوین به کلیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی  و آموزشی کشور اعلام و همچنین این محورها روی سایت کمیته و آکادمی ملی المپیک  نیز منتشر می شود. 

وی گفت : در این بازه زمانی کوتاه از اسفندماه تا پایان فروردین و با توجه به تعطیلات عید نوروز  حدود 12 مورد پژوهشی دریافت شد که یک مورد آن رساله دکتری ، مابقی در قالب تحقیق و پژوهش ، دو مورد هم نشر کتاب و  دو مورد هم همکاری  و توافقنامه کار پژوهشی و آموزشی با سازمان و آموزشگاه های دیگر بود.
وی ادامه داد: در نشست دیروز تمام پیشنهادات دریافتی  بررسی و درخصوص نحوه ارزیابی آنها تصمیم گیری شد؛  در این راستا مقرر شد به دلیل تنوع ابعاد پژوهش های پیشنهادی و همچنین بودجه های درخواستی و مورد نیاز یک کارگروه تخصصی تشکیل شود تا قبل از جلسه شورا موارد مذکور مورد بررسی اولیه قرار گیرد و بعضا مراحل داوری هم طی  و در صورت صلاحدید برای تصویب یا رد نهایی به شورا پیشنهاد شود.
دبیر شورای پژوهش و نشر کمیته ملی المپیک افزود: با توجه به سیاست های اصلی شورای پژوهش و بخصوص با تاکید دکتر صالحی امیری مقرر شد آنچه در حوزه کار دانشگاهی است به دانشگاه ها و آنچه که در حوزه تخصصی رشته های فنی فدراسیون هاست به فدراسیون ها سپرده شود و کمیته ملی المپیک روی نیازهای جنبش المپیک و نیازهای سازمانی خودش تمرکز کند؛ بنابراین تالیف ها، ترجمه ها، پژوهش ها و تحقیقات  پیشنهادی  که در راستای نیازها، اهداف و دستورالعمل های کمیته بین المللی المپیک و کمیته های ملی المپیک باشد در اولویت قرار می گیرد ؛ لذا یکی از وظایف کارگروه تخصصی پرداختن به این موضوع است. 
کریمی گفت: همچنین در این نشست سقف حمایت های مالی برای رساله و پایان نامه ، طرح های پژوهشی، و حداکثر سقف بودجه ای که در یکسال کاری خودمان می توانیم حمایت های پژوهشی داشته باشیم  مشخص و مصوب شد.
 

 

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۷:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.