کاهش تعداد افسران مبارزه با دوپینگ در المپیک

کاهش تعداد افسران مبارزه با دوپینگ در المپیک
قرار است حضور کارمندان آژانس بین المللی آزمایش International Testing Agency و آژانس جهانی ضد دوپینگ WADA در بازی های المپیک 2020 توکیو به دلیل همه گیری ویروس کرونا کاهش یابد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از رویترز، مدیر کل ITA بن کوهن فاش کرد که تعداد اعتبارنامه های متخصصان در این بازی ها کاهش یافته است. اما کوهن اصرار دارد که "هسته" تیمش دست نخورده باقی بماند زیرا آژانس برای ارائه یک برنامه ضد دوپینگ قوی در بازی ها آماده خواهد بود. کوهن در گفتگو با رویترز گفت: "IOC (کمیته بین المللی المپیک) به خوبی درک کرده است که شما نمی توانید با برخی از وظایف اصلی که در بازی ها نیاز دارید شوخی کنید و خوشبختانه ما تحت تأثیر قرار نگرفتیم.
ما تعدادی اعتبارنامه برای متخصصان آژانس های ملی مختلفی داشتیم که می خواستیم آنها را برای شرکت در اجرای برنامه دعوت نماییم و این موارد ناموفق بودند اما خوشبختانه تیم اصلی ITA حفظ شد.ما تیمی داریم که در ابتدا تصمیم گرفته شد با بیش از 25 نفر در محل حضور داشته باشد. رویترز همچنین گزارش داده است که تیم WADA’s International Observer (IO) متشکل از هشت نفر برای توکیو 2020 در مقایسه با 10 نفر برای ریو 2016 است. سخنگوی وادا در این خصوص گفت: "ما اطمینان داریم که تیم IO می تواند نقش مهم خود را به طور موثر در شرایط منحصر به فرد امسال انجام دهد." انتظار می رود که ورزشکاران پنج روز قبل از آغاز مسابقه خود در توکیو 2020 حاضر شوند و حداکثر دو روز پس از اتمام مسابقه دهکده ورزشکاران را ترک نمایند.
ITA متشکل از متخصصان فدراسیون های بین المللی و سازمان های ملی ضد دوپینگ به نمایندگی از هر پنج قاره ، مجموعه تخصصی پیش از بازی های توکیو 2020 را هدایت می کند. این گروه مسئول بررسی اطلاعات موجود در مورد ورزشکارانی است که احتمالاً در این بازیها شرکت می نمایند. در مجموع 26000 توصیه آزمایشی توسط این مرکز پس از به روزرسانی ارزیابی ریسک، پیش از بازی ها به دلیل تعویق توکیو 2020 صادر شد. در مقایسه، برنامه ضد دوپینگ پیش از بازی ها برای ریو 2016 یک ماه قبل از بازی ها آغاز شده بود و شامل 1500 توصیه برای هفت رشته در معرض خطر بود. این توصیه ها قبلاً باعث ایجاد کنترل و مونیتورینگ مازاد بر موضوع دوپینگ و در نتیجه انجام هزاران آزمایش ا شده است.
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.