خشم فیفا و یوفا از خودکامگی باشگاهها

خشم فیفا و یوفا از خودکامگی باشگاهها
یوفا و فیفا نسبت به حرکت 12 باشگاه اروپایی برای راه اندازی "سوپرلیگ" تحت یک رقابت جدید خارج از چارچوب فوتبال موجود که به زعم آنها به مدل های سنتی صعود و سقوط احترام نمی گذارد واکنش نشان دادند و متعهد شدند که تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این حرکت بکار خواهند بست.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از نیویورک تایمز، فیفا "مخالفت خود را" از این پیشنهاد ابراز کرده است و یوفا نیز پیش از اعلامیه رسمی این رویداد هشدار داده است که "تمام اقدامات موجود را در هر سطح چه از نظر قضایی و ورزشی برای جلوگیری از این اتفاق در نظر می گیرد".آندره آگنلی، رئیس باشگاه یوونتوس به عنوان انگیزه محرک این رقابت جدایی طلبانه دیده می شود و از کمیته اجرایی یوفا نیز استعفا داده است. یوونتوس در میان 12 باشگاه "بنیانگذار" این رقابت 20 تیمی جدید است که طی بیانیه ای رسمی خواهان پیوستن سه باشگاه دیگر شده است.
دو باشگاه ایتالیایی دیگر، آث میلان و اینترمیلان ، شش تیم انگلیسی منچستر یونایتد ، منچسترسیتی ، لیورپول ، چلسی ، تاتنهام هاتسپر و آرسنال به علاوه سه تیم اسپانیایی بارسلونا ، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در این رقابت شورش برانگیز ثبت نام کرده اند. پس بیانیه نشریه تایمز مبنی بر اعلام قریب الوقوع این رویداد؛ یوفا ضمن تاکید بر تعهد قبلی فیفا، خود و پنج نهاد قاره ای دیگر هشدار داد هر بازیکنی را که در این رویداد به اصطلاح "سوپر لیگ اروپایی" شرکت نماید از حضور در مسابقات رسمی فیفا منع خواهدشد.
از سوی دیگر؛ اتحادیه فوتبال انگلیس ، فدراسیون فوتبال اسپانیا ، فدراسیون فوتبال ایتالیا و لیگ های برتر کشورهای مربوطه در آخرین تلاش برای جلوگیری از این رقابت جدید به یوفا پیوسته اند. در یک بیانیه مشترک آمده است: "ما در تلاش برای متوقف کردن این مسیر خودخواهانه متحد خواهیم بود، پروژه ای که با توجه به منافع شخصی چند باشگاه هنگامی ایجاد شده است که جامعه بیش از هر زمان دیگر به همبستگی احتیاج دارد."
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.