ناامیدی المپیکی هنر ژاپنی در بحبوحه بحران جهانی کرونا

ناامیدی المپیکی هنر ژاپنی در بحبوحه بحران جهانی کرونا
کیمیاکی کونو، صنعتگر ژاپنی امیدوار بود که بازیهای المپیک توکیو فرصتی برای به دست آوردن طرفداران جدید شامیسن shamisen ، ساز عود مانند ژاپنی باشد ، اما همه گیری کرونا همه چیز را روی یک یادداشت تلخ بجا گذاشته است.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از ژاپن تودی، کیمیاکی 62 ساله، سازنده این ساز 3 سیم ژاپنی در مصاحبه با آژانس خبرگزاری فرانسه گفت: " من می خواهم که مردم سراسر دنیا در مورد این ساز اطلاعات داشته باشند. ما با فرصت بازی های المپیک می توانستیم تعداد زیادی بازدید کننده را در ژاپن میزبانی کنیم".
این امید در دل وی به ناامیدی و یاس با منع ورود تماشاگران خارجی به بازی های توکیو2020 تبدیل شده است. اما کیمیاکی امیدوار است که یک شامیسن ویژه با آرم توکیو 2020، با فروش آنلاین آن در کنار سایر صنایع دستی از سراسر ژاپن همچنان مورد استقبال علاقه مندان خارجی قرار گیرد. این ابتکار بخشی از فعالیت گسترده بازاریابی بازی های توکیو است که تولیدات مارک دار اعم از تی شرت و طرفداران بی شماری از نشان دوست داشتنی المپیک (Mascot) را شامل می شود. هفته گذشته، برگزارکنندگان از مجموعه صنایع دستی مربوط به 47 منطقه کشور با 104 مورد شامل صفحات لاکی از Akita ، زنگ های باد ساخته شده در Toyota و Shamisens Kono ، رونمایی کردند.
گفتنی است، ساز موصوف به طور سنتی با پوست گربه یا سگ ساخته می شد و خرک نگهدارنده سیم ها از جنس عاج و پوسته لاک پشت بود که از آن برای ساخت مضراب  نیزاستفاده می شد. اما کونو می گوید که امروزه از این مواد کمتر استفاده می شود و نسخه المپیک او کاغذ را جایگزین پوست حیوانات می کند. وی در حالی که مشغول کار بر روی نمونه چاپ شده با آرم توکیو 2020 بود ، گفت: "من اولویت ساخت این ساز را برای دسترسی بیشترین افراد ممکن مدنظرقرار داده ام."
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.