با حضور داورانی از قاره آسیا و اروپا و نمایندگان کشورمان ،کلینیک داوری رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا برگزار شد

با حضور داورانی از قاره آسیا و اروپا و نمایندگان کشورمان ،کلینیک داوری رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا برگزار شد
کلینیک داوری رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا با حضور سه داور از کشورمان و داورانی از قاره آسیا و اروپا در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی ؛محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی و یکی از داوران اعزامی کشورمان به مسابقات مذکور، در خصوص  موارد مطرح شده در این کلینیک  گفت: روز دوشنبه کلینیک داوران رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا با حضور سعید عباسی داور درجه 1S،  مهدی بشیر زاده داور درجه 1S و اینجانب سه داور بین المللی کشورمان در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد.
 
در این کلینیک چانگ رئیس کمیسیون داوران شورای کشتی آسیا بعنوان مدرس و همچنین  لونت سن داور المپیکی از کشور ترکیه و آشوک کومار داور المپیکی از هندوستان به عنوان کمک مدرسین  با نمایش گزیده ای از فنون اجرا شده در مسابقات مختلف کشتی، نسبت به تشریح آخرین قوانین اقدام کردند که مهمترین موارد مطرح شده در این کلینیک آموزشی  به شرح ذیل است:
 
- جاگیری مناسب داوران به خصوص به هنگام خروج پای مدافع از تشک کشتی و دقت نظر در اجرای فنون در منطقه زون مواردی است که  اهمیت ویژه دارد، زیرا برای مشاهده خروج پای مدافع از تشک، نزدیکترین فرد به کشتی گیران داور وسط می باشد که باید تشخیص درست بدهد و در صورت خروج پای مدافع از تشک به موقع و با در نظر گرفتن قوانین مربوطه، کشتی را قطع و اعلام رای نماید و یا در صورت اطمینان از  عدم خروج پا از تشک، دستور ادامه فعالیت را صادر نماید.
 
- اجرای فنون سرپا که مدافع از تشک لیفت شود و در موقع اجرا چرخش داشته باشد و فرود آن روی سینه باشد طبق مقررات جدید ۴ امتیاز خواهد داشت (در قانون قبلی به اجرای این فنون ۲ امتیاز تعلق می‌گرفت.)
 
- اجرای فنون پرتابی که مدافع به حالت خطر نرود، کما فی‌السابق در شرایطی که  مدافع با سینه و یا پهلو فرود بیاید دو امتیاز برای کشتی گیر مهاجم در بر خواهد داشت.
 
- خروج پای هر یک از کشتی گیران از منطقه زون به بیرون از تشک (منطقه حفاظت) اگر حالت زانو زده باشد امتیاز در بر ندارد و فقط در صورتی که بتوان بعنوان فرار از تشک محسوب کرد  کشتی گیر مدافع علاوه بر گرفتن یک اخطار (o) با از دست دادن امتیاز (یک امتیاز در رشته کشتی آزاد و دو امتیاز در کشتی فرنگی به حریفش تعلق می‌گیرد) مجازات خواهد شد.
 
- در صورت مشاهده اعمال خطا مثل گرفتن پنجه، می بایست داور وسط کشتی را قطع  و به کشتی گیر خاطی تذکر بدهد و در صورت تکرار، کشتی قطع و کشتی گیر مدافع با  اخطار و امتیاز مجازات خواهد شد.
 
- برای دادن تذکر و یا اخطار کم کاری نباید به صورت نوبتی عمل کنیم بلکه باید مدافع را به درستی تشخیص دهیم  و جرایم کم کاری را برای کشتی گیر مدافع اعمال کنیم.
 
- از دیگر موارد مطرح شده در کلینیک داوری مربوط است به اخطار کم کاری در کشتی فرنگی  که در اعلام اولین و دومین کم کاری  بعد از قطع کشتی حق انتخاب ادامه کشتی در حالت خاک یا سرپا، با کشتی گیر مهاجم هست اما در مرتبه سوم کم کاری برای هر یک از کشتی گیران، می‌بایست داور پس از تائید رئیس تشک کشتی را  قطع و بدون دادن امتیاز، حق انتخاب خاک و یا سرپا را به کشتی گیر مهاجم بدهد .
 
در مورد اعمال جریمه کم کاری سوم، تاکید مدرسین بر این مطلب است که حداقل یک دقیقه وقت باقی باشد در غیر اینصورت اعمال جریمه کشتی منفی وفق ضوابط منطقی میباشد.
 
- در دفاع مطلق که از جانب هر یک از کشتی گیران انجام‌می‌شود باید توجه داشته باشیم که در صورت مشاهده کشتی منفی کشتی، جرایم مربوط به کشتی نگاتیو (کشتی منفی ) را به موقع اعمال نمائیم.
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.