حمل مشعل المپیک در سکوت

حمل مشعل المپیک در سکوت

مشعل بازی های معوق توکیو2020 بدلیل گسترش و شیوع گسترده کرونا با محدودیت های فراوان و به آرامی در استان فوکوشیما ژاپن راه خود را به سوی مراسم افتتاحیه بازی ها آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کیودونیوز، مراسم حمل مشعل بازیهای المپیک تابستانی امسال در توکیو در یک فضای آرام آغاز شد و نخست از طریق شهرهایی که یک دهه پیش در منطقه فوکوشیما در شمال شرقی ژاپن تحت تأثیر فاجعه هسته ای و سونامی قرار گرفتند، در بحبوحه نگرانی ها از از وضعیت پاندمی ویروس کرونا عبور خواهد کرد.
مراسم افتتاحیه حمل مشعل در مرکز آموزش فوتبال J-Village با احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا ، یکسال پس از تعویق بازی ها بدون تماشاگر برگزار شد. حدود 10000 مشعل دار از 859 منطقه شهرداری در 47 استان ژاپن و عبور از اماکن مهم این کشور تردد خواهندکرد. کمیته برگزاری بازی ها گفته است که اگر جمعیت زیادی در کنار جاده ها تجمع نمایند ممکن است مراسم حمل مشعل در برخی از مناطق به حالت تعلیق درآید یا از برخی مسیرها بدون توقف عبور نماید. تماشاگران باید ماسک بر صورت داشته باشند و همچنین از آنها خواسته شده است که به جای تشویق و فریاد کشیدن کف بزنند. حمل مشعل المپیک با مفهوم "امید راه ما را روشن خواهد کرد Hope Lights Our Way" سفر خود را با تاکید بر پیشرفت های شگرف ژاپنی ها در بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله، سونامی و فاجعه هسته ای فوکوشیما شروع کرده است و 120 روز دیگر در افتتاحیه بازی ها وارد استادیوم اصلی توکیو خواهدشد. شعله المپیک بر طبق سنت بازی ها در یونان روشن شد و در تاریخ 20 مارس سال گذشته، دقیقا چهار روز پیش از تعویق بازی های المپیک ، وارد ژاپن شد و از آن تاریخ بصورت نمادین و نمایشی در نقاط مختلف حاضر شده است.
مراسم حمل مشعل المپیک با محدودیت های بهداشتی و اقدامات مقابله ای با کرونا و با حضور برخی از چهره های شاخص فرهنگی و ورزشی ژاپن صورت پذیرفت اما از سوی دیگر بسیاری از سلبریتی ها ژاپنی نیز بدلیل وجود مخالفت های شهروندان ژاپنی با برگزاری المپیک عطای مراسم حمل مشعل را با بهانه های متفاوتی به لقایش بخشیده اند.
۵ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.