دکتر صالحی امیری : رسانه ها زبان مشترک ورزش و جامعه هستند

دکتر صالحی امیری : رسانه ها زبان مشترک ورزش و جامعه هستند
رئیس کمیته ملی المپیک در نشست صمیمی پایان سال ریاست کمیته ملی المپیک با اصحاب رسانه گفت: اگر رسانه نباشد قطار ورزش به مقصد نمی رسد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در نشست صمیمی پایان سال ریاست کمیته ملی المپیک با اصحاب رسانه که صبح امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند) با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری، دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، امین عارف نیا رئیس ستاد فرهنگی المپیک ۲۰۲۰ و  عبدالجبار کاکایی دبیر گروه شعر و ترانه برگزار شد، از هویت بصری کاروان اعزامی ایران به المپیک 20 20 رونمایی شد.

 در این نشست دکتر صالحی امیری ضمن خیر مقدم به حضار و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه اظهار کرد: ورزش ایران هویت چهارگانه دارد، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ، فدراسیون ها و رسانه که اگر رسانه نباشد قطار ورزش به مقصد نمی رسد، اگر رسانه نباشد نمی توانیم‌با جامعه زبان مشترک داشته باشیم، بستر بازتولید نشاط ملی در بطن جامعه رسانه ملی است اگر ارتباط نداشته باشیم مطمئنا نمیتوانیم به مقصد و مقصود برسیم. بنابراین هر مدیری که در ورزش بنای تعالی دارد  باید در محاسبات ارکان اربعه ورزش که یکی از آن رسانه است را مورد توجه قرار دهد.

 

دکتر صالحی امیری در نشست اصحاب رسانه

وی افزود: تعهد ما به فدراسیون ها ۳۰ میلیارد بود که فراتر از این مبلغ را پرداخت کردیم، این کمک مضاعف شامل همه فدراسیون ها بوده است، همچنین برای کم کردن فشار از فدراسیون ها هزینه های پروازی آنان را بعهده گرفتیم به طور مثال کشتی، کاراته، تکواندو  شمشیربازی، ژیمناستیک هزینه های حداقل ترانسفر را کم کردیم و در نظر داریم تا سال ۱۴۰۰ با حداقل دغدغه و حداکثر انگیزه شرکت کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در سال آتی میزان  از فدراسیون ها را بیشتر می کنیم و افزایش چشمگیری در بودجه خواهیم داشت که بلافاصله بعد از اعلام بودجه ۱۴۰۰ جدول را تهیه میکنیم. ما فداراسیون ها را براساس شاخص ها و امتیازات به سه سطح المپیکی، آسیایی و فدراسیون هایی که نیاز به حمایت دارند (همانند کارگری، دانشجویی و...) تقسیم کردیم و همه ۵۲ فدراسیون مورد حمایت ما  هستند.

در ادامه نشست امین عارف نیا ضمن عرض  ادب و احترام به حضار گفت: برنامه های فرهنگی المپیک ۲۰۲۰  از خرداد ۱۳۹۸ با مشارکت تعدادی وزارت خانه، سازمان ها و ... با تشکیل ستاد فرهنگی المپیک به ریاست کمیته ملی المپیک آغاز شد. وزارت فرهنگ و ارشاد، بنیاد رودکی، بنیاد فارابی، صندوق هنر، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش پرورش عضو این ستاد هستند.

وی ادامه داد: با تعویق المپیک بخشی از فعالیت ها متوقف و به تعویق افتاد با تعیین مجدد زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ مجددا  مقدمات و فعالیت های ستاد آغاز شد. تمام کشورها در المپیک و جام جهانی روی مباحث هویت ملی حساس هستند. در این چارچوب از گروه کارشناسی زبده ای دعوت شد. پیشنهاداتی در خصوص نماد، نام و شعار گرفته و به ستاد ارائه شد که در نهایت برای نام کاروان "ستارگان ایران زمین" و شعار "همه برای ایران" و نماد نیز "جام ارجان"  به تصویب ستاد عالی رسید.
وی افزود: در بحث لباس جلسات متعددی برگزار شد و جامعه طراحان کشور نیز دعوت شدند. از آنجایی که طراحی لباس بسیار مهم و نماد کشور است 1203طرح لباس واصل شد این طرح ها  در چند مرحله غربال و در پایان ۱۱ لباس انتخاب شد که از طرف سه برند معتبر رسمی و ورزشی طراحی لباس ارائه شده بود. با تصمیم رئیس کمیته ملی المپیک مقرر شد در رویدادهای ورزشی ۲۰۲۱مورد استفاده قرار گیرد و لباس المپیک از بین این ۱۱ لباس خواهد بود.
عارف نیا  گفت: موضوع لباس مبحث پر بحثی است که لباس کاروان در فروردین ماه انتخاب و در اردیبهشت ماه رونمایی و وارد مرحله تولید می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل ستاد بحث تولیدات فرهنگی، چند رسانه ای دیداری و  شنیداری در دستور کار بود، تولیدات رسانه ای پیرامون سرزمین ایران و ورزشکاران راه یافته به المپیک در دستور کار گذاشته شده بود و محصولات متعددی در حال تولید است‌؛همچنین با همکاری سفارت ایران در ژاپن برای ساماندهی و سازماندهی هواداران سایتی تشکیل می شود، از آنجاییکه برای فرایند اعزام هوادار به ژاپن به دلیل کرونا محدودیت هایی داریم  این ظرفیت را در  سایت فراهم خواهیم کرد.
عارف نیا افزود: کالاهای متعدد فرهنگی، محصولات دیداری و شنیداری در دست تولید است که بدلیل شرایط کرونا نمی دانیم که فرصت برای ارائه فعالیت ها می شود یا نه!؟
وی در ادامه گفت: جلسات متعددی با سفیر ایران در ژاپن برگزار کردیم و در تلاش بودیم یکی از شهرهای ژاپن را به عنوان میزبان کاروان ایران معرفی کنیم ولی هنوز ضوابط و پروتکل‌های ژاپن ارائه نشده است.
همچنین با محوریت وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد سال گذشته  به شهرداری ها اعلام شد تا یک ماه قبل از برگزاری المپیک فضای شهرها را برای حس امید و انگیزه در کشور آماده شود و در نظر داریم تا جشنواره فرهنگی در شهرها نیز برگزار کنیم که اگر شرایط کرونا اجازه دهد این برنامه ها اجرا می شود در غیر اینصورت از طریق رسانه و شبکه های اجتماعی مردم را به وجد و نشاط می آوریم و برای المپیک آماده می کنیم.

در ادامه نشست عبدالجبار کاکائی، دبیر گروه شعر و ترانه نیز توضیحاتی در خصوص سرود کاروان ایران ارائه کرد. وی گفت در مجموع ۶ قطعه سرود در نظر گرفته شده است.

 

نشست خبری

این نشست با پرسش خبرنگاران و پاسخگویی مسئولان و همچنین قدردانی دکتر صالحی امیری از اصحاب رسانه پایان یافت.

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.