آفر المپیکی واکسن توسط IOC:"واکسن کرونا تنها برای استفاده کشورهای تاییدکننده واکسن چینی میسر خواهد بود"

آفر المپیکی واکسن توسط IOC:"واکسن کرونا تنها برای استفاده کشورهای تاییدکننده واکسن چینی میسر خواهد بود"
کمیته بین المللی المپیک تصریح کرد که روند تسهیل واکسن برای کشورهایی صورت می پذیرد که استفاده از واکسن ضد کرونای چینی را در محدوده قلمرو حاکمیتی خود به تایید رسانده اند.
 
 
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از شینهوا، توماس باخ ، رئیس IOC ، اعلام کرد کمیته ملی المپیک چین، پیشنهاد واکسیناسیون تیم های توکیو 2020 و پکن 2022 را پیش از بازی های المپیک و پارالمپیک ارائه داده است. باخ تصریح کرد که IOC هزینه هر دوز واکسن را برای هر ورزشکار پرداخت خواهد کرد. رئیس کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان ساخت که این موضوع منجر به دریافت پیام های بسیاری از سوی کمیته های ملی المپیک برای کسب اطلاعات بیشتر شده است. توضیحاتی نیز توسط جیمز مک لود، مدیر همبستگی المپیک و روابط NOC ارائه گردید.
مکلود در این خصوص گفت: " به دنبال پیشنهاد خیرخواهانه کمیته المپیک چین سوالات زیادی دریافت نمودیم ، اما می خواهیم دوباره تکرار کنیم که این پیشنهاد فقط در مورد کمیته های ملی المپیکی صادق است که مقامات بهداشتی آنها استفاده از واکسن چینی را در کشورشان تایید کرده باشند. این بدان معنی است که دو دوز اضافی توسط IOC سخاوتمندانه برای عموم مردم در آن سرزمین ها ارائه خواهد شد. وزیر المپیک ژاپن ، تامایو ماروکاوا ، پیش از این اعلام کرده بود که ورزشکاران این کشور واجد شرایط واکسن های چینی نخواهند بود ، چراکه تأییدیه استفاده از آنها در کشور میزبان داده صورت نپذیرفته است. چین عرضه گسترده دو واکسن سینووک Sinovac و سینوفرم Sinopharm را آغاز کرده است. گفتنی است بر اساس گزارشات، تا کنون 25 کشور واکسن های تولیدی چین را مورد استفاده قرارداده اند. 
 
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.