در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران ؛گفتگو با غفور جهانی پیشکسوت فوتبال

در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران ؛گفتگو با غفور جهانی پیشکسوت فوتبال
در چهارچوب اجرای پروژه های تاریخ شفاهی ورزش ایران و بررسی طرح «تاریخ شفاهی فوتبال ایران»، گفتگویی تفصیلی توسط دکتر حبیب اله اسماعیلی با پیشکسوت فوتبال ایران غفور جهانی انجام شد .
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در اجرای تاریخ شفاهی فوتبال ایران غفور جهانی  بعنوان  بازیکن پیشکسوت تیم ملوان که بارها عنوان آقای گل شدن را همراه این تیم تجربه کرد ه است و همچنین نخستین حضور ایران در جام جهانی ، با گل وی به تیم ملی استرالیا در بازیهای مقدماتی جام جهانی فوتبال 1978 آرژانتین صورت پذیرفت از جمله افرادی است که دست اندرکاران این پروژه با حضور در منزل وی در بندر انزلی گفت و گوی مفصلی با ایشان  انجام دادند . 
در این گفت و گوی چند ساعته دکتر  اسماعیلی  درباره سابقه زندگی فردی، مسابقات باشگاهی، مسابقات ملی و روزگار اخیر زندگی  وی با او به صحبت نشسته است . 

 

لازم به توضیح است غفور جهانی سابقه مربی گری در تیم های چوکا و  استقلال انزلی و نیز بنیانگذاری تیم استقلال انزلی را در کارنامه حرفه ای خود دارد .  

 

گفتنی است تدوین تاریخ شفاهی رشته های ورزش، همواره گامی موثر در راستای مستند سازی و تکمیل دانش تاریخی یک رشته ورزشی مورد توجه محققان و سیاستگذاران در این حوزه بوده است.
 
۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.