برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با جنبش المپیک

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با جنبش المپیک

صبح امروز و با حضور دکتر عباسعلی گایینی رئیس کمیسیون المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک به عنوان مدرس و دکتر سارا مهرانی سرپرست واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک، کارگاه آموزشی آشنایی با جنبش المپیک ویژه پرسنل کمیته و آکادمی ملی المپیک به صورت وبیناری و حضوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر گایینی در ابتدای این کارگاه ضمن تعریف جنبش المپیک به عنوان حرکتی با تاریخ شناخته شده که از زمانی نامعلوم برخوردار است و حرکتی رو به پیشرفت و پایان ناپذیر است، توضیحاتی را در خصوص ماهیت جنبش المپیک به شرکت کنندگان ارائه داد.
دکتر گایینی در ادامه ضمن بیان اینکه اولین  مسابقات رسمی المپیک از سال 577 قبل از میلاد مسیح برگزار شد، مباحثی را در رابطه با دلیل نامگذاری جنبش المپیک و ماهیت آن، پیشینه المپیک و پایه های جنبش المپیک به حاضرین ارائه داد.
وی در ادامه با طرح این سوال که آیا ماهیت ورزش با ورزش قهرمانی تفاوت های زیربنایی دارد یا خیر، ریشه المپیک را در مسائل مذهبی عنوان کرد و گفت: اصل و اساس ورزش همیاری است و رقابتی وجود ندارد اما در موضوع قهرمانی اصل و اساس رقابت است و غلبه کردن .
توضیح در خصوص اساس فلسفه المپیک، شخصیت پیر دو کوبرتن بنیانگذار المپیک نوین، دلایل باقی ماندن نام او در جنبش المپیک و اهداف او در برگزاری بازی های المپیک و همچنین نظام نامه المپیک از دیگر موضوعاتی بود که دکتر گایینی در این کارگاه به آن پرداخت.
لازم به ذکر است کارگاه مذکور با موضوع فلسفه المپیک و ارزش های المپیک برگزار شد و در ادامه در روز سه شنبه پنجم اسفندماه  پرسنل کمیته و آکادمی ملی المپیک در کارگاهی دیگر با موضوع تاریخچه بازی های المپیک و ساختار جنبش المپیک که با تدریس دکتر نصرالله سجادی همراه خواهد بود آشنا خواهند شد.

۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.