با حضور دکتر صالحی امیری ؛مراسم تقدیر از بانوان بسکتبالیست برگزار شد

با حضور دکتر صالحی امیری ؛مراسم تقدیر از بانوان بسکتبالیست برگزار شد
با حضور دکتر صالحی امیری مراسم تقدیر بانوان بسکتبالیست ظهر امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزارشد.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ این مراسم که با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،دکترکیکاوس سعیدی دبیر کل، دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به توکیو ، دکتر مهین فرهادی زاد  معاونت ورزش بانوان ، پیمان فخری و دکتر رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال و دکتر فریده شجاعی  برگزار شد. در ابتدا رئیس و نائب رئیس فدراسیون بسکتبال گزارشی کوتاه از برنامه های فدراسیون در خصوص توجه به لیگ های بسکتبال و تیم های ملی ارائه دادند و مدیران و مربیان لیگ بسکتبال بانوان مطالبی را عنوان داشتند.
سپس دکتر سید رضاصالحی امیری در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی و آرزوی موفقیت برای بسکتبال بانوان کشورمان و تاثیر حضور بسکتبالیست های کشورهای دیگر در رشد و ارتقا آن  ابراز داشت :مانسبت به مجموعه ورزش ایران مسئولیت و وظیفه داریم. 
صالحی ادامه داد :درفرهنگ ایرانی فوتبال دراوج قراردارد که حدود 40 تا 50 میلیون ایرانی آنرادنبال می کنندولی در سالهای اخیرتغییرذائقه ای بین نسل جوان اتفاق افتاده که تمایل خود را به بسکتبال و والیبال نشان می دهند .این در حالی است که  والیبال مامدعی قهرمانی در آسیا ومدال در المپیک است وبسکتبال هم درمسیرجهش جدی قرارگرفته وجزومدعیانی است که در آسیاجایگاه برتررادارد . 
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به اینکه این مهم ممکن نیست مگراینکه سه اتفاق بیفتد افزود : در مرحله نخست مدیران سختکوشی باید وجود داشته باشند همانند دکتر طباطبایی ، دکتر شجاعی و .. عامل مهم دوم باشگاه های فعال هستندکه موتورمحرکه به حساب می آیند که در این زمینه هم باشگاه های خوبی داریم که فعالیت های چشمگیری دارند و درنهایت وجه سوم ماهیت ویژه بسکتبال ازمنظرنشاط وشادی آوری آن می باشد .
صالحی امیری ادامه داد: ماتلاش زیادی درچنددهه گذشته داشتیم که بتوانیم نسبت جنسیتی رابه عدالت جنسیتی نزدیک کنیم وکمترین تبعیض رادرورزش داشته باشیم درچندحوزه بسیارموفق بودیم ودربرخی دیگرتلاش می کنیم که به این برابری نزدیک شویم.
خوشبختانه در ایران دربخش آموزش وتحصیلات ظرفیت بانوان چندبرابرمردان است درورزش این ظرفیت30 به 70است درتلاشیم تاآنرا ارتقابدهیم.
رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد :نظام سیاسی وباورهای اعتقادی مابراین است که هیچ تبعیضی نبایدوجود داشته باشد . بر همین اساس در کمیته ملی المپیک کمیسیونی با عنوان کمیسیون زنان و ورزش  با مدیریت سرکار خانم دکتر فرهادی زاد تشکیل دادیم که هدف  و استراتژی اصل آن رفع تبعیض زنان ودختران ورزشکاراست.
 
 
سپس  مهین فرهادی‌زاد در این نشست گفت: ورزش بسکتبال در ۴ سال گذشته فضای حضور در میادین بین‌المللی را کسب کرده است و امروز تعداد زیادی از رشته‌ها را داریم که زنان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند. مربیان و ورزشکاران مختلفی داریم که در کشورهای دیگر فعالیت دارند.
همچنین کاترینا سرمربی یونانی مهرام ابراز داشت: در ابتدا تشکر می‌کنم که شرایط خوبی برای حضور در ایران فراهم شد تا مطالب جذابی درباره ایران بشنویم. فدراسیون بسکتبال ایران با پشتکار مطالبات بانوان را دنبال می‌کند که این نویدبخش روزهای خوب است.
وی افزود: از مدیر مهرام تشکر می‌کنم که از ورزش بسکتبال بانوان به خوبی حمایت کرد. حضورم به عنوان نخستین مربی خارجی زن در بسکتبال افتخار بزرگی است.
سرمربی یونانی مهرام یادآور شد: ذهنیت‌های زیادی در کشورهای مختلف وجود دارد اما امنیتی که در ایران هست ستودنی است. خوشحال که در ایران حضور دارم زمانی که به ایران آمدم سعی کردم تصور حرفه ای به بازیکنان داده و سطح آنها را بهبود ببخشم.
در خاتمه از سوی رییس کمیته ملی المپیک با اهدا لوح سپاس از مدیران،مربیان و بسکتبالیست های بانوان تقدیر بعمل آمد.
 
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.