واکنش فرماندار توکیو به اظهارات زن ستیزانه رئیس توکیو2020

واکنش فرماندار توکیو به اظهارات زن ستیزانه رئیس توکیو2020
یوریکو کویکه ، فرماندار توکیو ، اظهارات یوشیرو موری در مورد زنان را "مسئله اصلی" برای بازیهای المپیک و پارالمپیک توصیف کرده است.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  ژاپن تودی، یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزاری توکیو2020 چندی پیش طی اظهاراتی نامناسب؛ زنان را به "صحبت کردن بیش از حد و غیردقیق" متهم کرده بود. نخست وزیر 83 ساله سابق ژاپن ، گفته بود:  "زنان در جلسات بیش از حد صحبت کنند و در صحبت مختصر مشکل دارند". هرچند موری در یک مصاحبه فوری پس از بیان این جملات مراتب تاسف عمیق و عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرد، واکنش های تندی را در فضای مجازی و رسانه های مختلف بسوی خود جلب کرده است. به نقل از آساهی شیمبان، رئیس توکیو2020 همچنین اظهارداشته بود که جلسات در هیئت هایی با تعداد زیادی خانم، بسیار طولانی می شود و "هنگامی که تعداد اعضای اجرایی زن را افزایش می دهید، اگر مدت صحبت آنها محدود نباشد، در پایان دادن به آن مشکل خواهند داشت که آزار دهنده است".یوریکو کویکه، نخستین فرماندار زن توکیو، از جمله کسانی است که یوشیرو موری را به دلیل اظهاراتش بشدت انتقاد قرارداده است. فرماندار توکیو با اشاره به سخنان موری گفت: "مأموریت کلانشهر و کمیته برگزاری آمادگی برای یک رویداد ایمن است ولی ما با یک مسئله اساسی روبرو هستیم.
حرفی در پاسخ به گفته های وی {موری} ندارم؛ نباید این صحبت ها بیان می شد. گفتنی است ژاپن در مسیر دستیابی به برابری جنسیتی با انتقاداتی نیز روبرو شده است چراکه در گزارش شکاف جهانی جنسیتی 2020 در مجمع جهانی اقتصاد در رتبه 121 از 153 کشور قرار گرفته است. به گفته موری در کمیته ملی المپیک ژاپن فقط 5 زن در هیات اجرایی 24 عضوی وجود دارد و این در حالی است که در هیات اجرایی توکیو 2020 7 زن حضور دارند. 
 
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.